BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Real Vienna - 7 millió helyett 135 ezret fizettünk a helyért

A tavalyi kihagyás után Budapest idén ismét képviselteti magát a bécsi ingatlanexpón, a Real Viennán. A magyar főváros reprezentációját több, nemzetközi terepen is mozgó vállalat közös platformja, a Budapest Business Region is segíti. Időközben erő kapott a főváros sajátvárosmarketingje is: a Studió Metropolitana óriáskivetítőn nyomta Budapest-reklámfimjét.

„A magyar főváros legfontosabb üzenete, hogy jelen vagyunk a közép-európai ingatlanpiacon” – hansúlyozta Eszter Elemér, a Studió Metropolitana ügyvezető igazgatója, ami sajnos vitathatatlanul igaz is: befektetőknek-fejlesztőknek szóló projektajánlatuk ugyanis egyelőre nincs. „Amit itt lát, az minimáldizájn, de ebből mi a lehető legtöbbet hozzuk ki” – mutatott körbe a VG Online újságírójának a magyar pavilon berendezésre. „A rendezők induló árajánlata ezért a száz négyzetméteres kiállítótérért 7 millió forint volt. Nagyon keményen kellett alkudnunk, míg a végén 500 euróért megkaptuk.”

Konkrét projektajánlatokat ugyan nem szolgálhatnak, de dolgoznak rajta. „Kerekes György főépítész vezetésével a városépítési ügyosztály teljes erőbedobással készíti az integrált városfejlesztési stratégiát. A most ősszel esedékes müncheni Real Expóra már olyan átfogó urbanisztikai fejlesztéseket tudunk prezentálni, amelyek a nagy nemzetközi fejlesztők érdeklődését is felkeltik” – ígérte a Studió Metropolitana igazgatója. Addig is azon dolgoznak, hogy újrapozícionálják a magyar fővárost a világ ingatlanbefektetői piacán, amihez vlósznűleg igénybe veszik a non-pfofit tanácsadó cégként komoly rangot szerző Urban Land Institute szakértelmét is.

Ami a bécsi ingatlanexpó jelentőségét illeti, azt túlbecsülni épp úgy hiba lenne, mint alulértékelni. „Ha Európában a csúcsot a cannes-i ingatlankiállítás jelenti, akkor Bécs hozzá képest egy kategóriával lejjebb található” – jelezte a Real Vienna helyét a rendező Reed Expo üzletágigazgatója, Christian Friedl. „Közép-Európában mindazonáltal megkerülhetetlenek vagyunk” – tette hozzá. A bécsi ingatlankiállítás jelentőségét részben az adja, hogy támogatóként a nagy osztrák bankházak ingatlanos vállalkozásai sorát tudhatja maga mögött. Olyanokét, mint az Immo Finanz, a CA Immo, az Erste, vagy a Raiffeisen International.

A bécsi kiállítás különösen nagy népszerűségnek örvend a maguk újrapozícinálásán dolgozó városok körében. A régió két sztárja, Varsó és Prága nem képviselteti magát önálló standdal – neki úgyis pörög az ingatlanpiacuk. Csehország megyeszékhelyei Olomouctól Hradec Kálovéig ugyanakkor pavilonok sorát töltik meg, Horvátországéi nemkülönben. Az idei díszvendég egyébként Azerbajdzsán fővárosa, amelynek pénzügyi helyezetét bármelyik európai főváros megirigyelhetné, hírnevét annál kevésbé. Elég annyit mondani róla: nemcsak olajbevételei miatt hívták a „Fekete Városnak”. A mostani kiállításon nem kevéssé provokatívan „Baku, a Fehér Város” jelmondattal indultak. Ezért vagy ennek ellenére: pavilonjuk körül állandó volt a nyüzsgés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.