BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szabadnap a hét közepén? - Nagyot bukhatnak a japán autógyárak

A General Motors, a Ford és a Chrysler, sőt még a Hyundai is komoly esélyt kapott arra, hogy Észak-Amerikában vásárlókat hódítson el a japán márkáktól

Az A. T. Kearney tanácsadócég elemzése szerint világszerte 1,66 millió autóval kevesebbet gyártanak idén a japán természeti katasztrófa miatt, és ebből 341 ezret az Egyesült Államokban adtak volna el.

Az elemzés arra következtetésre jut, hogy valószínűleg csak a vásárlók 42 százaléka marad hű korábban választott japán márkájához, és az idén általuk meg nem vásárolt 197 ezer kocsi négyötöde a Toyota, Honda és Nissan gyárakból került volna ki.

A japánban lévő gyáraknak ugyanakkor arra is tekintettel kell lenniük, hogy jelentősen csökkent a távol-keleti ország elektromos energiatermelő kapacitása, ezért azt fontolgatják, hogy a hét közepén adják ki a két szabadnapot, és azok termelését a hét végére teszik át.

Részletek a szerdai Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.