Az A. T. Kearney tanácsadócég elemzése szerint világszerte 1,66 millió autóval kevesebbet gyártanak idén a japán természeti katasztrófa miatt, és ebből 341 ezret az Egyesült Államokban adtak volna el.
Az elemzés arra következtetésre jut, hogy valószínűleg csak a vásárlók 42 százaléka marad hű korábban választott japán márkájához, és az idén általuk meg nem vásárolt 197 ezer kocsi négyötöde a Toyota, Honda és Nissan gyárakból került volna ki.
A japánban lévő gyáraknak ugyanakkor arra is tekintettel kell lenniük, hogy jelentősen csökkent a távol-keleti ország elektromos energiatermelő kapacitása, ezért azt fontolgatják, hogy a hét közepén adják ki a két szabadnapot, és azok termelését a hét végére teszik át.
Részletek a szerdai Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.