BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drámai összegeket költ a világ betegségekre

Évente világszerte 4500 milliárd dollárt (814500 milliárd forintot) költenek az egészségügyre. Az egészségügyi kiadások több mint százmillió embert taszítanak a szegénységbe minden évben, ráadásul kétmilliárdan élnek alapvetÕ egészségügyi szolgáltatások nélkül a világon.

Évente világszerte 4500 milliárd dollárt (814500 milliárd forintot) költenek az egészségügyre. (Az összeg 60 évig fedezné a magyar költségvetés mÛködését.) Az egészségügyi kiadások több mint százmillió embert taszítanak a szegénységbe minden évben, ráadásul kétmilliárdan élnek alapvetÕ egészségügyi szolgáltatások nélkül a világon. De a leginkább bevált modern módszerek szerinti ellátást is mindössze az esetek felénél alkalmazzák. A bajt tovább fokozza az elöregedÕ népesség és a krónikus betegségek terjedése.

Nem kérdés tehát, hogy az egészségügy a világ egyik legsürgetÕbb problémája – ez derült ki a GE Healthcare kutatásából is, s ezért hozták létre a Healthymagination projektet, amelyben hatmilliárd dollárt (1000 milliárd forintot) fordítanak adatgyÛjtésre, egészségügyi termékek és szolgáltatások tervezésére. A 2009-ben indított program az elsÕ két éve alatt 234 millió ember életére volt hatással, például olyan új eszközök bevetésével, mint a napenergia által mÛködtetett víztisztító berendezés, a hordozható EKG- vagy a zsebben is elférÕ ultrahangkészülék.

A szakemberek szerint az egészséges környezet megteremtéséhez több kulcselemre, illetve cél megvalósítására van szükség, többek között tájékoztatásra és oktatásra, például annak elsajátítására, hogyan lehet felismerni a szívinfarktust, s hogyan kell valakit újraéleszteni? De ugyanilyen fontos, hogy a betegek hozzáférjenek a legkorszerÛbb egészségügyi technológiához, orvosságokhoz, s olyan egészségügyi dolgozókra bízhassák magukat, akik odafigyelnek a megelÕzésre, és ehhez az eszközeik is megvannak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.