Stratégiai hiba volt a MÁV-Cargo, a teherszállítást végző MÁV-cég eladása. Egyebek mellett ezt állapította meg a vasúttársaság helyzetét vizsgáló parlamenti bizottság jelentése, amelyet hétfőn fogadott el az országgyűlés. A bizottság kezdeményezi, hogy Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos terjessze ki a vizsgálatát a bizottság tudomására jutott ügyekre is.
Manninger Jenő, a Fidesz országgyűlési képviselője hozzátette: anyagi kár is érhette az államot, hiszen tranzitország vagyunk, azzal pedig, hogy eladtuk a céget, amelyik átviszi az árut, gyakorlatilag leöltük az aranytojást tojó tyúkot.
Manninger hozzátette: nem elsősorban az árral van gond, a több mint 90 milliárd forint piaci értéken reális lehetett, de sokatmondó, hogy a vevő az osztrák államvasút volt, amelyik minden bizonnyal nagyobb nyereséggal számol a jövőben. Például, azért, mert amikor az uniós előírásoknak megfelelően Magyarország is bevezeti majd a tehergépjárművekre az útdíjat, a vasúti áruszállítás is kedvezőbb pozícióba kerül.
Arra a felvetésre, hogy visszavásárolhatjuk-e a MÁV-Cargót, Manninger úgy reagált, ez meglehetősen bonyolult lenne, de úgy tudja, arról folynak tárgyalások, hogy magyar tulajdonos is bekerüljön az osztrák áruszállító cégbe. Ezt a megoldást egyébként, többek közt járulékos hatásai miatt, a bizottság is támogatná, hiszen magyar munkahelyeket is teremthetne.
Az osztrák Rail Cargo Austria 2007-ben nyerte meg a MÁV Cargo tendert, a magyar áruszállítóért mintegy 102 milliárd forintos vételárat fizetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.