Ennek alapján a Volkswagen AG megállapodott a GAZ csoporttal, hogy annak Nyizsnyij Novgorod-i gyárában – 2019-ig – évi 110 ezer VW és Skoda gépkocsit szerelnek össze az orosz piac számára. A sorozatgyártás a jövő év végén kezdődik, és addig 200 millió eurós beruházással modernizálják a GAZ-üzem fényezősorát, s egy új karosszériagyártó sort is terveznek. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „Kalugai gyárunk kapacitását is növelni kívánjuk, hogy kellő mértékben részesedhessünk az orosz piacon tapasztalható fellendülésből.”
A General Motors is azon van, hogy bővítse oroszországi termelését. Szentpétervári üzemében 230 ezerre bővíti a Chevrolet- és Opel-kibocsátását a következő öt évben, a GM-Avtovaz vegyes vállalat Chevrolet Niva-gyártását pedig 120 ezerre emelik Togliattiban. A jelenleg közel 200 ezer kocsit gyártó két üzem együttes termelése tehát 350 ezerre emelkedik. A GM arra készül, hogy az alkatrészek 60 százalékát helyben vásárolja, és a motorok, sebességváltók esetében is elérje a 30 százalékot a helyi beszállítói arány. A múlt héten a Ford is bejelentette: termelését megháromszorozza, hogy 2014-re elérje a 350 ezres éves kibocsátását.
Májusban 66 százalékkal, 6 milliárd dollárra bővült az orosz autópiac forgalma a tavalyihoz képest – jelentette az Ernst & Young. Az értékesítési darabszám 48 százalékkal emelkedett. Így a tavalyi 1,97 millió után az idén 2,35 millió gépkocsi eladását várják az elemzők, akik szerint az évtized közepére négymillióra is emelkedhet az utakra kerülő új autók száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.