„Gazdasági optimizmus és reális számítás alapozta meg a Bauhaus 8,5 milliárdos költséggel létesített, harmadik magyarországi szakáruházának felépítését Maglódon” – kezdődik az áruházat szombaton nyitó barkácslánc közleménye, ám a szakma egyáltalán nem optimista. Igaz, a Bauhaus az egyetlen cég az ágazatban, amely tavaly növelte az árbevételét, de az öt barkácslánc esetében nem a forgalom alakulása, hanem a veszteség növekedésének mértéke számít meghatározó adatnak. A Praktiker Magyarország Kft. volt a múlt évben a legveszteségesebb, viszont az OBI nominális veszteségnövekedése nagyobb volt.
Ennek ellenére igenis van mozgás a piacon. Amellett, hogy a 20 ezer négyzetméteres áruházakkal dolgozó Bauhaus – egyéves csúszással – megnyitotta harmadik egységét, a Baumax éppen az elmúlt hónapokban a kétszeresére, 12 ezer négyzetméterre bővítette XVII. kerületi áruházát, az OBI pedig nagy reményeket fűz a Kőbánya–Kispest (Köki) metróállomásnál ősszel nyitó áruházához. A 12 400 négyzetméteres, kétszintes, mélygarázzsal ellátott egység kiváltja a Határ úti feleakkora üzletet, amely az ősszel bezár, és június végén lehúzza a rolót a 3500 négyzetméteres Váci úti OBI is. Viszont a cég több új áruház építését készíti elő.
De nem csak új áruházak létesülnek: a Baumax – amelynek idei beruházási kerete megközelíti a hatmillió eurót – felújította soproni, debreceni és miskolci áruházát, és a szolgáltatások bővítésével próbál előnyhöz jutni a versenyben; partnervállalkozásokkal még hideg-meleg burkolást, zuhanykabin- és szekrénybeépítést is vállal. A Baumax ezáltal az első öt hónapban 2,5 százalékkal növelte a forgalmát – azonos négyzetméterre vetítve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.