BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jó öreg tévé előtt még fényes jövő áll

A televízió-fogyasztás hagyományos formája előtt továbbra is fényes jövő áll - erősítették meg a GfK júniusban tartott TAM konferenciájának előadásai Bécsben, az osztrák televíziós nézettségmérés huszadik születésnapját ünnepelve.

Az új kommunikációs csatornák (internet, okostelefonok, iPad) és a televíziózást érintő technikai újítások (például time shifted viewing) megjelenésekor sokan a hagyományos televízió-nézés csökkenését prognosztizálták. A tények azonban mást mondanak. 2010-ben szinte mindenhol a televízió-nézési idő növekedését regisztrálták: az EU országaiban 6 perces, míg az Amerikai Egyesült Államokban 4 perces volt a bővülés. A magyarországi tendencia is azonos irányú.

A 2000-es évek elején megjelenő time shifted viewing (TSV) ígérete szerint bármit bármikor megnézhetünk, a reklámoknak pedig „befellegzett” az áttekerhetőség miatt. Ha az egyes műsortípusokat vesszük, akkor a TSV leginkább a sorozatokra és filmekre jellemző, de vannak olyan műfajok, amelyek továbbra is megtartják az élő műsor varázsát. A televízió-fogyasztásban továbbra is van ereje az „itt és most”-nak.

Az új csatornák megjelenésével nem csökkent a televízió-nézési idő, viszont geográfiai korlátok nélkül kitágult az élmény akár valósidejű feldolgozása is. A televízió műsorok eddig is beszédtémát adtak az embereknek, ám a beszélgetés mellett megjelentek új fórumok is. Egy az Egyesült Királyságban végzett kutatás szerint az tévénézők 40,8 százaléka (a 16-34 évesek 62,8 százaléka) chatelt már vagy telefonon beszélgetett tévénézés közben.

A social média, a „közösségi TV távirányító” megváltoztatja a televíziózás élményét. Segíti a megosztást, más típusú közönséget is kialakít, ajánl, véleményt nyilvánít, ezért befolyásolhatja, növelheti a TV készülékeken keresztüli televízió nézést is.
 
A GfK szerint az interneten látott tartalmak a televízióhoz irányíthatják a nézőket, mely reach növekedést jelenthet. Az internet jó „outlet” a már lefutott TV programoknak. A hirdetők is megoszlani látszanak az egyes csatornák között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.