A La Manche-csatorna alatti Csalagút vasúti személyforgalmát bonyolító Eurostar 10 új szerelvény legyártására írt ki pályázatot múlt év októberében, melyben az eddigi beszállító francia Alstom helyett a német Siemenst kiáltotta ki győztesnek. Az Alstom sérelmezte a döntést, ezért a brit legfelsőbb bírósághoz fordult az ügy felülvizsgálatával kapcsolatban. A legfrissebb ítélet szerint az Alstom nem rendelkezik megfelelő jogi alapokkal a határozat érvénytelenítéséhez, sőt, kérelme benyújtásával is elkésett – írja a Financial Times.
"A Siemens mindig tisztességes és átlátható, az európai joggal teljes összhangban lévő közbeszerzési eljárásokban vesz részt, ahogy azt jelen döntés is igazolja"– kommentálta a döntést Steve Scrimshaw, a Siemens brit részlegének vezető munkatársa. Az Alstom nem kívánta kommentálni a döntést.
Az ügy pikantériája, hogy a döntés egy nappal azután született, hogy a német Deutsche Bahn hivatalos kérelmet nyújtott be nagysebességű vonatok üzemeltetésére, melyek 2013 végétől Németország és Nagy-Britannia között a Csalagúton át közlekednének. Terveik szerint a vonatok a Frankfurt- Amszterdam-London vonalon üzemelnének – melyek az Eurostar fő útvonalai közé tartoznak.
A Deutsche Bahn egyébként előzetesen már győzelmet aratott azzal, hogy a Csatornát üzemeltető hatóság engedélyezte olyan vonatok közlekedtetését, amelyet a padlólemez alá szerelt motor hajt. Eddig kizárólag az Eurostar vonatai futhattak a Csalagútban, ezek motorja a szerelvény elején helyezkedik el. A hatóság most enyhített a biztonsági szabályokon, ezzel teret engedve a konkurenciának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.