A Bookline közel 826 millió forintos nettó árbevételt ért el az év első három hónapjában, amely kismértékben 0,6 százalékkal elmarad az előző év első negyedévi árbevételétől. A könyv és egyéb termékek kis- és nagykereskedelmi forgalmából származó árbevétel közel 807 millió forint volt. Ezen belül továbbra is a könyv kiskereskedelem árbevétele képviselte a legnagyobb arányt.
Az egyéb termékek forgalma a negyedév során meghaladta a 13 százalékot, míg a nagykereskedelmi forgalom aránya 15 százalék körül alakult. 2011. első negyedévében az EBITDA 14 millió forintot tett ki, amely a menedzsment várokozásainak megfelelő mértékű, több mint 13 millió forintos javulást eredményezett a 2010. év azonos időszakához képest. A társaság az első negyedévet 16,6 millió forintos mérleg szerinti veszteséggel zárta – közölte a Bookline.
Az elhúzódó nemzetközi pénzügyi és gazdasági válság hatásai továbbra is érezhetőek voltak a Bookline piacán. Az év első három hónapjában a kiskereskedelmi forgalom visszaesése az előző év azonos időszakához képest – a KSH adatai szerint – 4,2 százalék volt. Márciusban a kiskereskedelmi forgalmon belül a könyv-, újság-, és papíráruk forgalmának volumene kismértékben növekedett.
A Bookline 2011 első negyedévében továbbra is jelentős hangsúlyt helyezett a könyves profil mellett további egyéb termékek bevezetésére és új szortimentek kialakítására is, melynek keretén belül tárgyalások kezdődtek pálinka és borbeszállítókkal egyaránt.
A Bookline az extremdigital.hu-val kiemelt partneri együttműködését bővítette, így lehetőség nyílik az edigital honlapon könyv, játék és ajándék termékek megvásárlására is.
2010. március elején alakult a Bookline.hu Nyrt. és a Líra Könyv Zrt. közös leányvállalata az eKönyv Magyarország Kft., melynek célkitűzése, hogy részt vegyen a hazai kiadók szellemi termékeinek digitális terjesztésében és azokat a megfelelő titkosítás és kereskedelmi technológia alkalmazásával a lehető legjobb minőségben juttassa el az olvasókhoz. A HGV-vel 2011 elején kötött szerződés értelmében lehetőség nyílik közel 600 magyar nyelvű eKönyv-tartalom közvetlen letöltésére a Bookline-ról.
A vállalat folytatta a tavaly megkezdett hálózatépítési stratégiáját, melynek során erdélyi franchise hálózatot hozott létre. Belföldön két új, vidéki franchise rendszerben működő személyes átadási pontot adtak át a negyedév folyamán.
A Bookline a rendezvényeken és a fesztiválokon történő megjelenéseit szeretné a hatékonyabb kommunikáció elérése érdekében hangsúlyossá, egyedibbé tenni. Az új koncepciót alkalmazva a Bookline lett a médiatámogatója az első Krimi falók éjszakájának, valamint a Kortárs Képzőművészeti Fesztivál eseményeinek. A médiatámogatások célja a kulturális tartalom támogatása, széleskörű megjelenés, illetve új regisztrációk szerzése volt.
A Bookline számára továbbra is fontos a regisztrált, ezen belül is az aktív felhasználók számának a növelése. A 2010.év végi regisztrációs kampány ehhez nagy mértékben hozzájárult. Ennek folytatásaként a Bookline külső marketing tanácsadó cég bevonásával tovább növelte a regisztrációs kampányok hatékonyságát. A Bookline.hu aktív státuszú regisztrált felhasználóinak száma 2011. március 31-én meghaladta a 563 ezer
főt, amely közel 22 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ez mintegy 101 ezer új felhasználót jelent az elmúlt 12 hónapos periódus alatt, ezen belül 2011 első három hónapjában a sikeres regisztrációk száma több mint 21 ezer, míg a havi látogatószám közel 495 ezer volt - áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.