Második leggyakrabban említett tényező maga a fogyasztói ár, (43 százalékos említéssel). Harmadik, hogy valaki ismeri a terméket vagy már használta is (28). Utána következik: bízik a márkában (22); promóció vagy árengedmény (20).
További sorrend: „kapható az üzletben, ahol rendszeresen vásárolok” valamint családtag vagy barát ajánlása (17-17); a termék többféle változata közül lehet választani (13); más árucikkekkel együtt promóciózzák (11).
Tíz százaléknál kevesebben említették, sorrendben: kényelmesen használható a termék; „hallottam vagy olvastam a termék használatáról”; szakértő ajánlotta; új és korszerű fejlesztés eredménye; itt a szezonja; előnyös szolgáltatás jár hozzá. (Egy megkérdezett több tényezőt is megnevezhetett).
Ha összehasonlítjuk, hogy melyik tényező, mekkora mértékben befolyásolja a magyarok élelmiszervásárlási döntéseit, 28 európai ország átlagával, akkor figyelemre méltó különbségek tárulnak fel. Ugyanis kontinensünkön legtöbben a fogyasztói ár befolyását említették (41 százalék). S csak utána következik a kedvező ár/érték arány (39). Európában harmadik, hogy egy árucikk kapható az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol (28). Negyedik pedig a márka iránti bizalom (27).
Európa többi országában átlagosan a kényelmes felhasználás jóval fontosabb tényező, mint nálunk, ahogyan a szezonalitás és a termékkel járó előnyös szolgáltatás is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.