BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több WC-papírt, pelenkát és tisztítószert vettünk idén

Kis mértékben csökkent a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma idén az első félévben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Értéket tekintve mínusz 1, mennyiségben mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A forgalom csaknem kétharmadát a hipermarketek adják.

Mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el a boltok évente, a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriából. Eladásuk eléggé koncentrált. Értékben a forgalom csaknem kétharmada, 65 százaléka jut hipermarketre és drogériára, mind az idei, mind a tavalyi első félév során - tájékoztat Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

Kiemeli a trendek közül, hogy a legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategóriából, értékben 1-9 százalékkal emelkedett a toalett papír, pelenka, általános tisztítószerek, papír zsebkendő, testápoló krém, hajfesték, arc- és szemránckrém, szappan, konyhai törlőkendő továbbá toalett tisztító forgalma, féléves összehasonlításban.

Mennyiséget tekintve 5-5 százalékkal többet forgalmaztak a boltok testápoló krémből és toalett tisztítóból.

A bolttípusok közül háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, az elmúlt félév során a legnagyobb forgalom hipermarketre jutott. Piaci részesedése 38 százalék, értéket tekintve, ahogyan tavaly január-júniusban is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a légfrissítő, mosószer és öblítő teljes bolti forgalmából.

Amíg a drogéria piacrésze a tavalyi és idei első félév során, értékben egyaránt 27 százalék, addig jóval több, 46-61 százalék jutott rá többek között a hajfesték, arc- és szemránckrém, valamint pelenka eladásából, legutóbb – mutat rá Villányi Ágnes.

Megemlíti, hogy a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes hazai forgalmából ugyan általában alacsony, 14 százalék. De ennél jóval magasabb, 20-22 százalék öblítőből, toalett papírból és mosogatószerből, az elmúlt fél év során.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.