Miután az idén már nyereségesen működik a hálózat, a francia anyacég engedélyezte az sportáruházlánc bővítését, így az év végén Debrecenben nyílik a 13. Decathlon áruház – tájékoztatta a Világgazdaságot Pósfai Gábor ügyvezető igazgató, hozzátéve: mintegy 2 millió eurót szánnak az új egység létesítésére. A cég ugyanis csak a soroksári áruházat bérli, a többi saját tulajdonban van. Így 2005 óta a Decathlon-beruházások összértéke meghaladta a 40 millió eurót, és ehhez járult az ősz óta működő hatvani logisztikai központ, amely egymagában 4 milliárd forintba került.
Ami a magyarországi hálózatbővítést illeti, utoljára 2009 végén nyílt új egység, igaz, akkor egyszerre négy is: Kecskeméten, Maglódon, Szombathelyen és Dunaújvárosban. Ugyanakkor bővítették négyezerről nyolcezer négyzetméteresre az elsőként, 2005 áprilisában nyitott egységet Budaörsön. Amint az ügyvezető igazgató elmondta, a Pécs, Szeged és Nyíregyháza lesz a következő célállomás, de a hoszszú távú terv szerint minden nagyobb városban lesz egy-egy Decathlon. A hat évvel ezelőtti piacra lépéskor 30 egység létrehozása volt a terv.
Valószínűleg a válság miatt szűnt meg fél év után – tavaly tavasszal, szép csendben – az ugyancsak a Oxylane csoporthoz tartozó sportdiszkontlánc, a Koodza első három magyarországi áruháza. A Koodza diszkontok eredményessége ugyanis elmaradt a Decathlon áruházak teljesítményétől. A Decathlon a városszéli bevásárlóközpontok környékén épít áruházakat, a Koodza viszont bérelte az ezer négyzetméteres egységeket. A kevés eladóval dolgozó Koodzát azért találták ki, hogy alacsony működési költsége révén olcsóbb lehessen versenytársainál.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Világgazdaság-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.