BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejött a táblagép az Axel Springernek

Alig néhány hete voltak még a piacon az első iPadek, amikor Mathias Döpfner, az Európa-szerte 240 napilapot és magazint birtokló Axel Springer kiadóvállalat vezetője már arra hívta fel versenytársainak a figyelmét, hogy naponta mondjanak hálát Steve Jobsnak a táblagépek megszületéséért.

A jó tanács prófétikusnak bizonyult – írja a Financial Times. A mobilinternetnek és az iPadeknek köszönhetően ugyanis a kiadó nagy példányszámú napilapjának digitális változatából, a Bildből a nyáron már napi 109 ezer darabot tudtak értékesíteni.

Ez a mennyiség ugyan még nem tudja kompenzálni a printújságnál elszenvedett mintegy 300 ezres példányszámcsökkenést, azóta, hogy a Springer 2009 decemberében elindította a fizetős tartalmat, akkoriban a nyomtatott lapból még napi 2,9 millió darab fogyott. Döpfner szerint viszont még nagyon az elején járunk a dolognak.

A fejlemények tükrében a cégvezető ha lehet, még optimistább a fizetett tartalmak jövőjét illetően, mint egy éve, amikor megjelent a Bild újság első iPades alkalmazása. A fizetett online tartalom volt a még hiányzó elem az Axel Springer stratégiájában, amivel a nyomtatott sajtó kiadójából digitális médiavállalattá fordíthatta át magát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.