Peter Ramsauer közlekedési miniszter bejelentette: egyelőre hét német szövetségi államban próbálják ki a gigakamionokat, amelyeket már idén ősszel forgalomba akartak állítani, de egyelőre hátráltatja a programot a 44 tonnás monstrumokkal szembeni elutasítás. A Gigalinerek pártolói szerint az óriáskamionok révén csökkennének a fuvarozási költségek, kevesebb teherautóra lenne szükség, ezért mérséklődne a károsanyag-kibocsátás is.
Az ellenzők viszont a vasúti fuvarozás háttérbe szorítása miatt aggódnak, a költséghatékonyabb közúti szállítás ugyanis egyre nagyobb forgalmat generálna az utakon, ami ellentétes az uniós közlekedéspolitika alapelveivel.Az EuroCombi ráadásul az adófizetőket is terhelné, mert infrastrukturális fejlesztésekre lenne szükség: erősebb felüljárók, nagyobb pihenőhelyek és parkolók kellenének az autópályákon. Az EuroCombi kamionok Finnországban és Svédországban már közlekedhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.