Kecskemét városát Magyarországon kívül aligha ismerik, legfeljebb azok, akik tudják, hogy itt született Kodály Zoltán. 2008-ban azonban változni kezdett az alföldi város élete, amely jelenleg a Daimler egyik Mercedes-gyárának ad otthont. A teljes kapacitása elérésekor 2 500 főt foglalkoztató üzem a városvezetés reményei szerint középtávon további 5 ezer munkahelyet biztosít majd, aminek köszönhetően 5 százalék alá csökkenhet a régiós munkanélküliség.
A lap megjegyzi, hogy Magyarország a rendszerváltást követően az autóipari befektetések központja volt és bár a közelmúltban Szlovákia és Lengyelország utolérték, a beruházások száma csöndben tovább nőtt, így mostanra 600 autós cég 100 ezer dolgozónak ad munkát az országban. És – írja a lap – további befektetések vannak a láthatáron: az Audi 900 millió eurós invesztíciójának köszönhetően 2013-ra évi 125 ezer autót gyárt majd Győrben, miközben az Opel 500 millió euróban építi új motorgyárát Szentgotthárdon. Eközben a jelenlegi 1 900-ról 3 ezer főre emeli alkalmazottai számát a világ legnagyobb autóalkatrész-gyártója, a Bosch is.
Az FT szerint az autógyártók a képzett vagy képezhető munkaerő, a megfelelő infrastruktúra, valamint az általában elérhető állami támogatások okán települnek Magyarországra. Ugyanakkor a képzett dolgozók alacsony száma egyre nagyobb gondot jelent a cégeknek, megfelelő szakképzés hiány a külföldi vállalatok maguk oldják meg az alkalmazottak oktatását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.