A gyorsított tárgyalásos eljárás indokolásában az szerepel, hogy a MÁV adósságkonszolidációja 2011. szeptember 30-i időpontban "már nem lehetséges", és ez likviditási gondot okoz a társaságnál maradó adósságállomány esedékessé váló adósságszolgálatának teljesítése miatt".
A hirdetmény utal arra, hogy a kormány a Széll Kálmán Tervben és a Konvergencia Programban, valamint a 2011 augusztusi kormányhatározatban eldöntötte, hogy legfeljebb 300 milliárd forint összegben átvállalja a MÁV csoport adósságait. Az ajánlatkérő idei üzleti, gazdálkodási és finanszírozási terveit ezzel összhangban alakította ki, s a napokban vált nyilvánvalóvá, hogy az adósságkonszolidáció a tervezett összegben és időpontban nem lehetséges. A társaság meglévő forrásai nem elegendőek a tervezettől lényegesen eltérő finanszírozási helyzet kezelésére, ezért indít a MÁV gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást a hitelfelvételre.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a hvg.hu internetes portálnak arra a felvetésére, hogy a MÁV adósságrendezésének jogszabályi feltételeit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem készítette el, és a 300 milliárd forintos adósság rendezéséről a jövő évi költségvetési terv sem szól egy szót sem, egy október elején adott interjúban úgy válaszolt: "ma is abban bízom, hogy a konszolidáció mégis meg fog történni".
Az adósság rendezésével a vállalatcsoport folyó működési költségei közül kikerülne az évi 40-45 milliárdos törlesztő- és 15-20 milliárdos kamatkiadás - fűzte hozzá Szarvas Ferenc a hvg.hu internetes portálnak adott interjúban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.