"Kétségtelen, hogy az európai autópiac visszaesik jövőre, már csak az a kérdés, mennyivel? Ezért különösen óvatosnak kell lennünk" – mondta az Automotive News számára adott interjúban. Az EU-országokban októberben 1,8 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, a tízhavi egyenleg pedig 1,2 százalékos szűkülést mutat. A Renault a múlt hónapban 4,2 százalékkal kevesebb, 85,5 ezer autót adott el, ám a Nissan 4,5 százalékkal 32,2 ezerre bővítette eladásait a tavalyi októberhez képest.
A kérdésre, hogy az óvatosság azt jelenti-e, hogy beruházásokat halasztanak el, a Nissant néhány éve a csődből visszarángató cégvezér azt mondta: "Szigorítjuk a befektetéseket, szigorítjuk a létszámpolitikát, szigorítunk a fizetéseken, szóval szigorítunk mindent."Az európai szuverén hitelválság komolysága és a pénzpiacok esése ellenére Goshn még hisz abban, hogy megoldást lehet találni. És noha bízik Európa tudásban és tapasztalataiban, azt is kijelentette, hogy a csoport számára fontosabb hogy tovább fejlődjön Kínában, minthogy a Renault belépjen az amerikai piacra.
A legfrissebb kínai adatok szerint, noha a Volkswagen 1,3 millió darabbal és közel 19 százalékos növekedéssel vezeti a márkák kilenchavi eladási listáját, a Nissan azonban a második helyen áll 606 ezer darabbal és 18 százalékos forgalombővüléssel. A kínai személyautó-piac az első autójukat vásárlók révén a jelenlegi 5 százaléknál nagyobb mértékben, 10 százalékkal is bővülhet jövőre a General Motors, a Volkswagen és a Honda szerint.
A helyi autóipari szövetség figyelmeztet ugyanakkor, hogy az idei 5 százalékos piacbővülés a legalacsonyabb az elmúlt 13 év alatt. A People''s Bank of China az idén öt alkalommal emelte a kamatlábat, a hitelekhez szükséges önerő arányát kilencszer növelte az infláció mérséklése érdekében. A törekvés sikeres volt, hiszen az augusztusi és szeptemberi 6,2 illetve 6,1 százalékot követően októberre már csak 5,5 százalékos inflációs szintet jelentett Peking. Ennek ellenére a szeptemberi 1,32 millióval szemben a múlt hónapban már csak 1,22 millió autó talált gazdára.
Gordon Chang a Forbes külső tudósítója szerint a kínai csoda, a gazdasági fejlődés elérte lehetőségei határát, sőt, onnan ezentúl rossz híreket is várhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.