BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyengül a nagy sárkány - Így védik a Renault-Nissant

Nehéz 2012-es évre számít Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport vezetője, ezért, mint mondta "lépéseket tett", hogy megóvja a két márkát a visszaesésétől. A cégvezér Kínában terjeszkedne, ám már ott is lassulás tapasztalható.

"Kétségtelen, hogy az európai autópiac visszaesik jövőre, már csak az a kérdés, mennyivel? Ezért különösen óvatosnak kell lennünk" – mondta az Automotive News számára adott interjúban. Az EU-országokban októberben 1,8 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban, a tízhavi egyenleg pedig 1,2 százalékos szűkülést mutat. A Renault a múlt hónapban 4,2 százalékkal kevesebb, 85,5 ezer autót adott el, ám a Nissan 4,5 százalékkal 32,2 ezerre bővítette eladásait a tavalyi októberhez képest.

A kérdésre, hogy az óvatosság azt jelenti-e, hogy beruházásokat halasztanak el, a Nissant néhány éve a csődből visszarángató cégvezér azt mondta: "Szigorítjuk a befektetéseket, szigorítjuk a létszámpolitikát, szigorítunk a fizetéseken, szóval szigorítunk mindent."Az európai szuverén hitelválság komolysága és a pénzpiacok esése ellenére Goshn még hisz abban, hogy megoldást lehet találni. És noha bízik Európa tudásban és tapasztalataiban, azt is kijelentette, hogy a csoport számára fontosabb hogy tovább fejlődjön Kínában, minthogy a Renault belépjen az amerikai piacra.

A legfrissebb kínai adatok szerint, noha a Volkswagen 1,3 millió darabbal és közel 19 százalékos növekedéssel vezeti a márkák kilenchavi eladási listáját, a Nissan azonban a második helyen áll 606 ezer darabbal és 18 százalékos forgalombővüléssel. A kínai személyautó-piac az első autójukat vásárlók révén a jelenlegi 5 százaléknál nagyobb mértékben, 10 százalékkal is bővülhet jövőre a General Motors, a Volkswagen és a Honda szerint.

A helyi autóipari szövetség figyelmeztet ugyanakkor, hogy az idei 5 százalékos piacbővülés a legalacsonyabb az elmúlt 13 év alatt. A People''s Bank of China az idén öt alkalommal emelte a kamatlábat, a hitelekhez szükséges önerő arányát kilencszer növelte az infláció mérséklése érdekében. A törekvés sikeres volt, hiszen az augusztusi és szeptemberi 6,2 illetve 6,1 százalékot követően októberre már csak 5,5 százalékos inflációs szintet jelentett Peking. Ennek ellenére a szeptemberi 1,32 millióval szemben a múlt hónapban már csak 1,22 millió autó talált gazdára.

Gordon Chang a Forbes külső tudósítója szerint a kínai csoda, a gazdasági fejlődés elérte lehetőségei határát, sőt, onnan ezentúl rossz híreket is várhatunk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.