A Secret Control számításai szerint Magyarországon körülbelül még nyolcszázezer vállalati járműben nincs GPS-es flottafelügyelet, így összesen minimum 120 milliárd forintot dobnak ki a cégek az ablakon évente − nyilatkozta a társaság igazgatója. Varga László érzékeltette, legfeljebb ennyit szán a kormány a Népstadionra 2014-ig, de ebből a pénzből például építhetnénk három Kőröshegyi völgyhidat, vagy egy M4-es autópályát Budapest és Szolnok között.
Tízliteres átlagfogyasztással és 400 forintos üzemanyagárral számolva, évi 38 ezer km futásteljesítmény mellett a vállalkozások minden tíz autón legalább 1,5 millió forintot spórolhatnának meg a GPS alapú flottakövetéssel. A haszonjárművek zöme ennél többet megy és fogyaszt, és az üzemanyagok is drágábbak már 400 forintnál.
A Tigáznál a flottakövetés három évvel ezelőtti bevezetésének eredeti oka is a költségcsökkentés volt. Már a kezdetektől 11 százalékos üzemanyag megtakarítást értek el úgy, hogy a járműpark még némileg gyarapodott is. Ehhez hozzáadódott a menetlevelek és munkalapok elektronikus előállítása révén megtakarított bérköltség, ugyanis ezek feldolgozását a korábbi 8-10 fő helyett ma egy ember végzi. Ellenőrzöttek a tankolások, elmaradtak a bejelentetlen magánutak. A kiépült rendszer a kontrolling munkáját is segíti, azonnal kiderülnek a visszaélések.
Számos vállalat számolt be hasonló tapasztalatokról Magyarországon, mint például az ELMÜ, a MOL, a Philip Morris, a Coca-Cola vagy a Dreher, de a rendszer az üzleti környezet szigorodásával egyre gazdaságosabbá válik, így mára már 10-20 járműből álló flottánál is néhány hónap alatt megtérül – hangoztatta Varga László. A flottafelügyelettel ellátott járművek száma Németországban 35 százalék feletti és dinamikusan növekszik, míg hazánkban még csak mintegy nyolcszázalékos a penetráció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.