A fideszes politikus visszautasította, hogy javaslatot tett volna az általános útdíj bevezetésére. Mint közölte: ez a főpolgármester által a kormánynak megküldött nyolcpontos javaslatban szerepel, "melynek minden elemét a Budapesti Közlekedési Központ dolgozta ki és foglalta írásba".
Rogán Antal szavai szerint a javaslatot aláírták az érintettek, beleértve a főpolgármestert is.
A gazdaságpolitikus tájékoztatása szerint különvéleményt csatolt a dokumentumhoz, jelezve, hogy két pontját nem támogatja, amit továbbra is fenntart. (Ez a parkolási bevételek fővároshoz rendelésére, valamint a főváros és a kerületek között forrásmegosztásra vonatkozott).
Megjegyezte: támogatja, ha a főpolgármester az említett részt visszavonja, "mert az általános útdíj helyett egy differenciált dugódíj bevezetése sokkal racionálisabb és igazságosabb megoldás lenne".
Az Index hétfőn számolt be arról, hogy a főpolgármester a BKV finanszírozásának megoldására nyolc lehetőséget tárt a kormány elé, amelyből a gazdasági tárca csak egyet támogat: a havi tízezer forintos úthasználati díjat. Ezt a portál szerint a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene váltani, papíralapú matrica formájában.
Ezt Tarlós István "súlyos ötletnek" nevezte, jelezve, hogy ez nem a főváros álláspontját tükrözi. A főpolgármester véleménye szerint "ha egy kerületi polgármesternek ilyen javaslata van, azt a maga nevében adja elő", nevet azonban nem említett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.