BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felháborodtak: Bukhatják a "Made in Germany" védjegyet a cégek

A Német Ipari és Kereskedelmi kamarák Szövetsége (DIHK) veszélyben látja a kiváló minőséget jelző "Made in Germany" védjegy jövőjét.

Ha ugyanis az Európai Bizottság valóra váltja a termékeredetre vonatkozó jogot érintő módosítási terveit, veszélybe kerül a "Made in Germany" minőségmegjelölés - jelentette ki a Die Welt című lapnak nyilatkozva Hans Heinrich Driftmann, a DIHK elnöke. Ez viszont "óriási károkat jelentene a német gazdaságnak és a fogyasztóknak, hiszen egy fontos tájékoztatási segítség menne veszendőbe. A "Made in Germany" minőségi megjelölés világszerte szavatolja a minőséget és szárnyakat ad a német exportnak - mutatott rá Driftmann, aki ezért óvott attól, hogy megváltoztassák az eredetre vonatkozó érvényben lévő jogot – tudósít a The Local.

A lap jelentése szerint Algirdas Semeta, az illetékes EU biztos azt tervezi, hogy a jövőben csak azokon a termékeken szerepeljen a "Made in Germany" megjelölés, amelyek értékének legalább 45 százaléka Németországból származik. A jelenleg érvényes szabályok szerint azokat a termékeket is el lehet látni "Made in Germany" megjelöléssel, amelyek több mint 90 százalékban külföldről származik, de végső elkészítésük Németországban zajlik.

Steffen Seibert, a német szövetségi kormány szóvivője hangsúlyozta ugyanakkor, hogy jelenleg nincsenek az Európai Bizottság részéről új szabályozásra irányuló tervek. A berlini kormány azonban figyelemmel kíséri a fejleményeket és "erőteljesen" képviseli majd a véleményét.

Philipp Rösler szövetségi gazdasági miniszter néhány héttel ezelőtt már levelet intézett  Semetához, óva intve őt attól, hogy aláássák a bevált szabályokat. A szabályok szigorítása magasabb költségeket és nagyobb bürokráciát idézne elő a német cégeknél.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.