A 700 hazai kisvállalkozás vezetőjének megkérdezésével végzett negyedéves kutatás azt mutatja, hogy az idén életbe lépő cafeteria szabályozások érzékenyen érintik a vállalkozások által nyújtott béren kívüli juttatásokat, mivel mindegy 10 százalékponttal, 53 százalékra csökkent azoknak a cégeknek az aránya, amelyek a jelenleg alkalmazható béren kívüli juttatások valamelyik formáját nyújtani kívánják dolgozóiknak.
Ez az elmúlt évek gyakorlata szempontjából az eddigi legalacsonyabb érték. Az étkezési hozzájárulás továbbra is őrzi elsőségét a leggyakrabban juttatandó cafeteria elemek sorában, hiszen a vállalkozások 36 százaléka számol vele. A közlekedési hozzájárulást, mint a második leggyakrabban alkalmazni kívánt béren kívüli juttatást a kkv-k negyede tervezi nyújtani dolgozóinak idén.
Az egyre ismertebb és keresettebb Széchenyi Pihenő Kártyát a decemberi felmérés során már a harmadik leggyakoribb juttatási formaként jelölték a vállalkozások, minden 10. kkv számol vele 2012-ben. A K&H-nál eddig mintegy hétezer vállalkozás jelezte igényét a K&H SZÉP Kártya programban való részvételre, és a Bank az elmúlt hónapban közel háromezer elfogadóhellyel kezdte meg az együttműködést, a szerződések megkötését. A következő hónapokban - a K&H jelentős bankkártya elfogadó POS hálózatának is köszönhetően – az elfogadóhelyek számának további jelentős növekedése várható, így ez a szám több ezerre nőhet.
Nagyobb cég – Több juttatás
A kkv vezetők elmondása alapján az is látható, hogy a cégmérettel párhuzamosan növekszik a béren kívüli juttatásokat nyújtó vállalkozások aránya. Míg a mikro vállalkozások kevesebb, mint fele (48 százalék) alkalmazza a cafeteria elemeket, addig a kisvállalkozásoknál 58 százalék, a középvállalkozásoknál pedig 64 százalék ez az arány.
Főként a nagyobb cégek sajátossága az egészségpénztári, illetve az önkéntes nyugdíjpénztári befizetés. A mikro-, és kisvállalkozásoknál kevésbé alkalmazott két juttatási forma a középvállalkozások körében meglehetősen népszerű, hiszen az egészségpénztári befizetést a középvállalkozások 20 százaléka, nyugdíjpénztári kiegészítést pedig a 17 százalékuk tervez nyújtani az alkalmazottaknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.