BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az okostelefonok turbózzák a mobilpiacot

Egy év alatt 22 százalékról 36-ra emelkedett az okostelefonok részesedése a mobiltelefonok európai piacán, ugyanakkor mobiltelefonok átlagára 2010 és 2011 között 8 százalékkal emelkedve elérte a 220 eurót.

Az okos készülékek európai forgalma 67 százalékkal nőtt 2011-ben, és a GfK szerint elsősorban ennek köszönhető, hogy a mobilpiac, ha 3,2 százalékkal is, de bővülhetett, és elérte a 258 milliós darabszámot. Tegyük hozzá, hogy az okostelefonok értékesítése továbbra is dinamikusan fejlődik, hiszen decemberben már 45 százalékos részesedést értek el kontinensünkön.

Így ezek a készülékek az Egyesült Királyság mobilállományának már 17 százalékát teszik ki, majd a sorban Németország, Ausztria és Svájc következik 16 százalékkal.
A GfK kereskedelmi szakértőinek számításai azt mutatják, hogy idén a mobiltelefonokat, LCD televíziókat, számítógépeket, digitális fényképezőgépeket, tablet PC-ket és irodai eszközöket magába foglaló digitális eszközök piacának globálisan 22 százalékát kizárólag az okostelefon-eladások adják majd. Ez 4 százalékpontos növekedésnek felelne meg a 2011. évi számokhoz képest.

Hazánkban a mobiltelefont használók csupán 13 százalékának van okostelefonja. A közép- és kelet európai régió országai közül Szlovéniában (27,6 százalék), Törökországban (23,7 százalék) és Litvániában (18,5 százalék) a legmagasabb az okostelefon penetráció, míg Szlovákiában, Romániában és Ukrajnában a mobilt használó lakosság kevesebb mint egytizede használ okostelefont.

Magyarországon a rendszeresen internetezők 37 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és további 17 százalék mondja, hogy egy éven belül venne ilyen készüléket – derül ki a GfK Hungária Digitally Connected Consumer kutatásából.

Az átlagos magyar okostelefon-használó 16 applikációt töltött le készülékére, amiből hatot használ rendszeresen. A leggyakrabban használt alkalmazások a Facebook, a YouTube, a Gmail és a Google Maps, a letöltött applikációkért azonban csak minden negyedik használó fizet. Még a rendszeresen internetező populáció körében is csupán 2 százalék a rendszeresen fizetős applikációkat letöltők aránya.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.