Az okos készülékek európai forgalma 67 százalékkal nőtt 2011-ben, és a GfK szerint elsősorban ennek köszönhető, hogy a mobilpiac, ha 3,2 százalékkal is, de bővülhetett, és elérte a 258 milliós darabszámot. Tegyük hozzá, hogy az okostelefonok értékesítése továbbra is dinamikusan fejlődik, hiszen decemberben már 45 százalékos részesedést értek el kontinensünkön.
Így ezek a készülékek az Egyesült Királyság mobilállományának már 17 százalékát teszik ki, majd a sorban Németország, Ausztria és Svájc következik 16 százalékkal.
A GfK kereskedelmi szakértőinek számításai azt mutatják, hogy idén a mobiltelefonokat, LCD televíziókat, számítógépeket, digitális fényképezőgépeket, tablet PC-ket és irodai eszközöket magába foglaló digitális eszközök piacának globálisan 22 százalékát kizárólag az okostelefon-eladások adják majd. Ez 4 százalékpontos növekedésnek felelne meg a 2011. évi számokhoz képest.
Hazánkban a mobiltelefont használók csupán 13 százalékának van okostelefonja. A közép- és kelet európai régió országai közül Szlovéniában (27,6 százalék), Törökországban (23,7 százalék) és Litvániában (18,5 százalék) a legmagasabb az okostelefon penetráció, míg Szlovákiában, Romániában és Ukrajnában a mobilt használó lakosság kevesebb mint egytizede használ okostelefont.
Magyarországon a rendszeresen internetezők 37 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és további 17 százalék mondja, hogy egy éven belül venne ilyen készüléket – derül ki a GfK Hungária Digitally Connected Consumer kutatásából.
Az átlagos magyar okostelefon-használó 16 applikációt töltött le készülékére, amiből hatot használ rendszeresen. A leggyakrabban használt alkalmazások a Facebook, a YouTube, a Gmail és a Google Maps, a letöltött applikációkért azonban csak minden negyedik használó fizet. Még a rendszeresen internetező populáció körében is csupán 2 százalék a rendszeresen fizetős applikációkat letöltők aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.