A 2012-es felmérésben – a tesztelés történetében először – a Subaru szerepelt a legjobb helyen, a második helyet a Mazda foglalta el, a bronzérem pedig a Toyotáé. Az elmúlt négy év mindegyikében győzelmet bezsebelő Honda ezzel a negyedik helyre csúszott vissza, elsősorban az átalakított modellek, a Civic és az Odyssey miatt.
Bár a japán gyártók még mindig a lista első öt helyét foglalják el, az áttervezett típusok egy része esetében már érezhető a költségcsökkentés hatása a Honda és a Toyota esetében – mondta az eredmények kapcsán a Reutersnek David Champion, a Consumer Reports autóipari ágazatának vezetője. A legnagyobb fejlődést ugyanakkor szintén egy japán gyártó, a Mazda érte el: a két, korábban gyengén szereplő modelljét maga mögött hagyva a második helyre ugrott a cég. És bár a Chrysler továbbra is az utolsó helyen szerepel, átdolgozott modelljeinek köszönhetően a második legnagyobb javulást ért el egy év alatt.
Az amerikai versenytárs, a Ford viszont a legnagyobb zuhanást szenvedte el azzal, hogy a tavalyi ötödikről a tizedik helyre esett vissza. A felmérés tanúsága szerint a gondot nem az úton mutatott teljesítmény okozza (ez javult is kissé), hanem az érintőképernyős rendszerek irányíthatóság, amivel kapcsolatba sok panaszt regisztrált a lap.
A legjobb európai gyártó címet a hatodik helyezett Volvo érte el, amelyet a Nissan, a holtversenyben nyolcadik helyet elérő és Hyundai, valamint a Volkswagen, a Mercedes és a GM követ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.