„A 700 hazai kkv vezetőjének megkérdezésével történt felmérésünk azt mutatja, hogy a hazai vállalkozások túlnyomó többségének (89 százalék) életére hatással volt az elmúlt három év gazdasági visszaesése. Legáltalánosabb problémaként főként a megrendelések visszaesését, ezt követően pedig a vevői nemfizetéseket jelölték meg a cégvezetők” – mondta Németh László.
Hozzátette: a harmadik leggyakoribb nehézségként – nyilván az első kettővel szoros összefüggésben - a likviditási nehézségeket emlegették a vállalkozások, ezt követően pedig a finanszírozási források elapadása jelentett kihívást a hazai kkv-knak. A válságban érintett vállalkozások mintegy ötöde jelezte, hogy problémái adódtak a beszállítók számláinak kifizetésével.
A fentiek alól csupán a mezőgazdasági cégek tekinthetők kivételnek, mivel náluk az átlaghoz képest jóval kevésbé jellemző a megrendelések visszaesése – ezt csupán a harmadik helyen emlegették. Az agrár szektorban főként a vevők pénzügyi teljesítésének elmaradása, valamint az ezek nyomán jelentkező finanszírozási nehézségek jelentették a fő problémát – tájékoztatott a szakember
A folytatást illetően az eddigieknél jóval borúsabb jövőkép jellemzi a vállalkozásokat, hiszen most 2009-hez hasonlóan újra azok a cégvezetők vannak többségben (74 százalék), akik úgy gondolják, hogy még nem értük el a mélypontot, további romlásra lehet számítani.
Hasonló tendenciát tapasztaltunk a saját cégük helyzetének megítélésében is. Míg tavaly év elején a vállalkozások többsége (56 százalék) stagnálásra, és 28 százalékuk kifejezetten javulásra számított saját cégét illetően, és csupán 14 százalék gondolta, hogy tovább romolhat a helyzet, addig most a pesszimista és optimista vállalkozások aránya megfordult. Jelenleg a vállalkozások 15 százaléka szerint javulhat rövid távon a cége helyzete, míg 51 százalék stagnálásra számít, és minden harmadik vállalkozás még a jelenlegi helyzet romlásával számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.