A Suzuki ugyanis nem tudván szépszerével megszakítani a két csoport közti kapcsolatot, és megszüntetni a kereszttulajdonlást, választottbírósági eljárást indított. A londoni választottbíróság ugyanakkor bejelentette, hogy ebben az évben nem várható határozat. A Blooemberg jelentése szerint mindkét fél a másikat vádolja az együttműködési megállapodás megsértésével. A Suzuki szerint a VW visszatartotta hibridtechnológiáját, ezért a tulajdonos, Szuzuki Oszamu kijelentette: "Ha nem kapjuk meg a technológiát, vissza kell adniuk a Suzuki-részvényeket". A VW erre nem volt hajlandó, és azt rótta föl, hogy a Suzuki a Fiattól vásárol dízelmotorokat az Esztergomban az olasz márka számára is készülő Suzuki SX4/Fiat Sedici autók számára.
A két autógyártó azóta van haragban hogy a VW konszern éppen egy éve, tavaly márciusban kiadott éves jelentésében azt írta, hogy a német csoport jelentős hatással lehet a "társult" státusú Suzuki pénzügyi és stratégiai döntéseire. Mondani sem kell, hogy ezt Szuzuki Oszamu rendkívül barátságtalan kijelentésnek tartotta.
Az sem segített, hogy a németek nem csupán elzárkóztak a válástól, de a japánok perrel való fenyegetésére a Volkswagen vezérigazgatója, Martin Winterkorn azt mondta, hogy "Egyike vagyunk a Suzuki legnagyobb részvényeseinek. Miért kellene ezen változtatnunk?" Így a Suzuki novemberben a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara londoni székhelyű Nemzetközi Döntőbíróságához fordult. A Volkswagen AG 2009 januárjában a Suzuki 19,9 százalékáért 2,5 milliárd dollár fizetett, amelyből a japánok rögtön 2,5 százalékos VW tulajdonrészt vettek 1,13 milliárd dollárért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.