BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éjszaka BKV-zik? - Nagy változásokra és új járatokra számíthat

A március 3-áról 4-ére virradó éjszakától jelentősen módosul a főváros éjszakai busz-hálózata. Három új járat is indul, emellett pedig több járat útvonala, menetrendje változik. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) törekvéseinek megfelelően, az átalakításoknak köszönhetően 130 millió forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak az új éjszakai hálózat, úgy, hogy eközben 12%-kal nő az autóbuszok kapacitása. Egyszerre megtakarítás és szolgáltatásbővítés annak köszönhetően érhető el, hogy a korábban kizárólag a BKV dolgozóit szállító szolgálati járatok részben megszűnnek, részben új éjszakai járatokként meghirdetésre kerülnek az utazóközönségnek.

A március 3-áról 4-ére, azaz szombatról vasárnapra virradó éjszakától kezdve jelentősen módosul Budapest éjszakai autóbuszainak hálózata. A módosításoknak köszönhetően több új járat is indul majd, amelyek segítségével eddig éjszakai busszal ki nem szolgált területeket is elérhetnek majd az utazók. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a változásokat ma sajtótájékoztatón mutatta be, a részletes prezentációt csatolva mellékeljük.

Az egyik új viszonylat a 900-as jelzésű járat lesz, amelyik a Liszt Ferenc repülőteret köti össze a Dél-Pesti Autóbuszgarázzsal. A buszjárattal az éjszakai órákban is elérhető lesz Budapest nemzetközi repülőtere, hiszen a járat csatlakozik a belvárosból az Üllői úton érkező 950-es éjszakai autóbuszhoz. A járat a 200E busz késő esti, éjjeli meneteit és a kizárólag BKV-dolgozókat szállító korábbi szolgálati járatot váltja ki, és biztosítja a késő esti és hajnali járatok elérését, illetve a reptéri dolgozók szállítását.

A másik új járat a 968-as, ez Kispest, Kossuth tér és a Cinkota Autóbuszgarázs között jár majd és az újhegyi lakótelepen élők számára kínál új eljutási lehetőséget. Ugyancsak új járat lesz a 918-as jelzésű busz, amelyik Óbuda, Bogdáni úttól a 901-est kisegítve a Hungária körút és a Rákóczi híd, majd a Gellért tér és a Bartók Béla út érintésével jut el a Kelenföldi pályaudvarhoz. Az új járatnak köszönhetően a Hungária-gyűrű teljes hosszában 15 perces követés lesz a mai 30 perces helyett, jelentősen javítva a ma hiányzó keresztirányú éjszakai járatokkal a csatlakozás lehetőségét. Az új járat Óbudán a Bogdáni út térségét is feltárja majd.

A hálózatmódosításra úgy nyílt lehetőség, hogy a BKV – néhány kivételtől eltekintve – megszünteti a csak a társaság dolgozóit szállító szolgálati járatokat. Részben ezek helyett közlekednek az új éjszakai buszjáratok, amelyeket így az utazóközönség is igénybe vehet.

Fontos megjegyezni, hogy a BKK törekvéseinek megfelelően az éjszakai buszhálózat bővítése nem jelent többletkiadást, mi több, éves szinten mintegy 130 millió forintot spórol meg az üzemeltető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.