A megállapodás értelmében a Hankook Tire a Cascadia és Coronado modellekre szerelt abroncsok fő beszállítója lesz az idei év májusától kezdve. A Daimler két csúcskategóriás kamiontípusát a Hankook Tire üzemanyag-takarékos AL11 és DL11 abroncsaival látják el, előbbit a kormányzott, utóbbi a hajtott kerekekre szerelik.
A cég szerint gyári beszállítói (OE) megállapodás egy olyan vezető céggel, mint a DTNA, újabb kulcsfontosságú bizonyítéka márkánk sikerességének, a kutatás-fejlesztésbe való befektetéseink eredményességének, valamint vállalatunk technológiai vezető szerepének. – jelentette ki Jin-Wook Choi, a Hankook Tire európai igazgatója, a cég alelnöke. –Ahogy a 2012-ben és az utána következő években tovább fejlődünk, várakozásaink szerint nem csak most létrejött üzleti kapcsolatunk bővül majd, hanem világszinten is tovább terjeszkedünk a tehergépkocsikra fejlesztett prémium gumiabroncsok piacán – tette hozzá az igazgató.
A Hankook AL11 és DL11 abroncsokat speciálisan az észak-amerikai piac követelményeinek figyelembevételével fejlesztette ki a vállalat a Cascadia és Coronado kamion modellekhez. A két abroncstípus környezetvédelmi teljesítményét már az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) is Smartway Tanúsítvánnyal ismerte el.
A hitelválság kitörését követően a Hankook volt az egyetlen nagy gumiabroncsgyártó, amelynek nem csökkent az árbevétele, s az elmúlt évben is 21 százalékkal, 5,85 milliárd dollárra növelte forgalmát a világpiacon. A vállalat üzemi eredménye ugyanakkor 8,8 százalékkal, 511 millió dollárra csökkent az importált nyersanyagok árának drasztikus emelkedése miatt.
A világ hetedik legnagyobb gumiabroncs-gyártója a gazdasági visszaesés ellenére is nem várt mértékben növelte eladásait a fejlett országokban: Európában 41, Észak-Amerikában 34 százalékkal bővült a forgalom, míg a délkelet-ázsiai és csendes-óceáni térség, valamint Latin-Amerika a tavalyelőttinél ötödével nagyobb értékben vásárolt a cég termékeiből.
A Hankook Tire Co. azt is bejelentette, hogy hosszú távon el kívánja érni az évi 200 millió darabos termelési szintet és a 12 milliárd dolláros árbevételt. A cég deklarált célja, hogy 5-10 éven belül elérje a világpiac két legnagyobb szereplőjének, a Michelinnek és a Bridgestone-nak az elismertségét. A Bloomberg hírügynökség szerint azonban a cél eléréséhez más vállalatok felvásárlására is szüksége lehet. A Hankook Tire már két éve nyilvánosságra hozta azt a tervét, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.