BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Posta nem fél a versenytől

A Magyar Posta már a 2013. január 1-jei piacnyitáshoz igazítva végzi stratégiai fejlesztéseit, és külföldre készül.

A Magyar Posta felkészül a 2013. január elsejei piacnyitásra, és ezt szem előtt tartva ­végzi stratégiai fejlesztéseit saját erő­ből – hangsúlyozta Geszti László vezérigazgató. Kiemelte: elsősorban az elektronikus kapacitásukat fejlesztik, amelyre építve bővíteni és javítani lehet a szolgáltatásokat, köztük a pénzforgalmi tevékenység szélesítését. A tájékoztatón elhangzott, hogy a Magyar Posta kilenc éve folyamatosan nyereségesen működik, előzetes adatok alapján várhatóan a 2011. évi adózás utáni eredmény 3–4 milliárd forint lesz, ami javulás a 2010. évihez képest. ­Geszti László elmondta: a versenyben logikus lépés nemzetközi szinten is nyitni, a regionális terjeszkedés során a Magyar Posta érdeklődik a montenegrói, illetve a román posta privatizációja iránt, ez utóbbi esetében információjuk szerint 30 százalékot kíván értékesíteni a tulajdonos. Kérdésre válaszolva közölte: részleteket azért nem tud mondani a privatizációkkal kapcsolatban, mert mindkét társaság esetében a folyamat elején vannak, még nem jutottak el az ­„adatszobáig”.

A montenegrói posta honlapja szerint magyar küldöttség járt a montenegrói postánál már­cius végén. A szakértői találkozó folytatása volt a decemberben megkezdett megbeszéléseknek. A montenegrói postát (Posta Crne Gore) 1998. december 31-én hozták létre, amikor a korábbi egységes vállalatot, a PTT Montegenrót két részre választották: így alakult ki a távközlési Crnogorski Telekom, valamint a postai szolgáltatásokkal foglalkozó Posta Crne Gore. A Crnogorski Telekom többségi tulajdonosa a Magyar Telekom. Montenegró 2006. július 26-án csatlakozott az Egyetemes Postaegyesülethez.

Varga Dezső, a Magyar ­Posta üzleti és koordinációs vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a posta bevételeinek 70 százalékát már most is a versenypiacon szerzi, és 30 százalékot tesz ki az 50 gramm alatti levélforgalom. Terveik szerint a levél- és a pénzforgalom területén komplex szolgáltatást tudnak majd nyújtani ügyfeleiknek az informatikai fejlesztések megvalósulása révén. Tervezik, hogy a csomagküldésben 0–24 órás lehetőséget biztosítanak, bővítik az önkiszolgáló-postabolt hálózatát, és növelni kívánják szerepüket a hírlapterjesztésben, akár cégfelvásárlással is, továbbá új szolgáltatásokat vezetnének be, például a ­mérőóra-leolvasást. Németh Emil üzemeltetési vezérigaz­gató-helyettes kiemelte: a postahelyek informatikai fejlesztése jövő májusig jelentősen előrehalad, és ezzel támogatni lehet az új termékek, szolgáltatások bevezetését. A csomagkézbesítőket elektronikus eszközökkel látják el ez év végéig, hogy növelni lehessen a szolgáltatással kapcsolatos lehetőséget, például nyomon követhetővé teszik a kézbesítés útját, ezen kívül csomagautomatákat is telepítenek a forgalmas helyekre. A járműpark megújítása során nagy teljesítményű kocsikat, illetve gázüzemű autókat is forgalomba állítanak. Elképzelések szerint egyre több helyen bankszerű ügyfélteret alakítanak ki. Bakati Gábor pénzforgalmi vezérigaz­gató-helyettes ­elmondta, hogy kifejlesztik a „fehércsekk” terméket, egyrészt újrafeldolgozható papírt használnak, másrészt elektronikus számlaügyintézést tesznek lehetővé. ­Kitért arra, hogy a Magyar ­Posta évente 300 milliárd forint ál­lami értékpapírt is értékesít, és a jövőben a csúcstechnológia bekapcsolásával bővítik ezen a területen is a szolgáltatásukat. A kérdésre vála­szolva ­Geszti László hangsúlyozta, hogy a pénzügyi tranzakciós adó nemcsak a sárga csekket érinti, hanem más pénzügyi szolgáltatásokat is, és mivel még nincsenek kidolgozva a részletek, így nehéz megmondani, hogy ez mekkora összeget jelent majd. A pénzforgalom teljes tevékenységük egy negyedét teszi ki, ennek egy része a ­sárga csekken történő fizetések lebonyolítása. Szezo­nalitástól függően minden héten van 2–3 olyan nap, amikor 1 millió vagy annál is több csekket dolgoznak fel. A csekkszolgáltatásért az igénybe vevő megbízó fizet, a díj mindenki számára egységes. A sárga csekkel történő készpénz-átutalási megbízás jelenleg a legolcsóbb, ez a szolgáltatás mindenki számára több mint 2 700 postahelyen, 350 mobilpostán érhető el, még ott is, ahol semmilyen más alternatív eszköz nem áll rendelkezésre.

VG-összeállítás-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.