A Facebookos email címek eddig is léteztek, de a felhasználók többség a saját levelezését használta a közösségi portálon. Ezen változtatna most az oldal azzal, hogy az összes felhasználó elérhetőségét titokban megváltoztatta a Facebookos mailcímre. Az internetes óriás nem értesítette a felhasználókat és nem is kért tőlük erre engedélyt előzőleg.
Előfordult, hogy az adatvédelmi elvek megváltoztatásakor is utólag kényszerült kellemetlen magyarázkodásra a cég, akkor végül a többség akarata döntött és utólag korrigálták a "hibát". A mostani magyarázatok szerint új, kényelmi szolgáltatásról van szó, bár a többség postafiókja inaktív. A @facebook végződésű postafiók létrehozása eddig regisztrációhoz kötött volt és megléte nem feltétele annak, hogy valaki regisztráljon az ingyenes közösségi oldalra.
Mint arról áprilisban beszámoltunk, két év óta először fordult elő, hogy csökkenést jeleznek a Facebook fontosabb mutatói az első negyedévben: a tőzsdére készülő közösségi portál hétfőn ismertetett, aktualizált tőzsdei prospektusa szerint a bevétel 6 százalékkal csökkent január-március között az előző negyedévhez képest.
Az egy évvel korábbihoz képest is csak 45 százalékos volt a bevétel-növekedés, viszont a Facebook közönsége nem ehhez van szokva: 2009-2010 között 145 százalékkal, 2010-2011 között 154 százalékkal nőtt az értékesítési árbevétel.Az adózott eredmény 12 százalékkal lett kevesebb az első negyedévben, mint egy éve: 205 millió dollárt tett ki a tavaly január-márciusi 233 millióval szemben elsősorban a marketing- és a fejlesztési költségek emelkedése, illetve az év eleji időszakra jellemző hirdetési pangás miatt.
A portál május 18-án a tőzsdére lépett, de a hónap végére közel negyedével értékelődött le, megérintve a 29 dolláros lélektani határnak számító árfolyamot. Szakértők szerint az első nap az FB-papírok mozgását egyértelműen a bevezetés körüli felhajtás mozgatta, ezt követően azonban – meglepően korán – előtérbe kerültek a fundamentumok. A befektetők, ahogy erre számítani lehetett leginkább attól tartanak, hogy a cég nem lesz képes pénzzé tenni hatalmas felhasználói bázisát a mobilszegmensben, az FB mobil változatán ugyanis egyelőre nincsenek hirdetések.
A vállalat a közelmúltban több profitnövelő újítást is bevezetett, ezek közé tartozik a böngészés figyelésén alapuló célzott reklámozási rendszer, az app center, valamint a fizetős posztolás, amelyet egyelőre csak kísérleti jelleggel indítottak útnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.