A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport hat hónapi forgalma mintegy 665 milliárd forint. Az átlag mögött jó néhány termékcsoport kiskereskedelmi trendjei eltérnek az átlagtól. Értéket tekintve például két számjegyű növekedést regisztráltak a kávé, tejföl, margarin, ostyaszelet és vodka forgalmánál, féléves összehasonlításban – tájékoztat Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és jégkrém bolti eladása, egyik félévről a másikra.
A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Figyelemre méltó, hogy stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek 8, illetve 9 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.