BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új termékkel erősítenek a PC-gyártók

Sorra mutatják be hazánkban is új termékcsaládjaikat a világ vezető PC-gyártói, amelyek többségében piaci pozícióik erősítését várják új készülékeiktől. A vállalatok nincsenek könnyű helyzetben, mert a belső fogyasztás folyamatosan szűkül, és ez a személyiszámítógép-piac teljesítményére is rányomja a bélyegét.

A Dell hazai leányvállalata csütörtökön sajtótájékoztatóján számolt be 2011-es eredményeiről. David Spruyt, az amerikai társaság kelet-közép-európai régióért felelős értékesítési igazgatója elmondta: a cég tavaly mind az asztali gépek, mind a hordozható számítógépek piacán növelni tudta forgalmát, aminek köszönhetően mindkét szegmensben számottevően emelkedett a piaci részesedése is. A laptopoknál 2011-ben a társaság a teljes hazai értékesítés már több mint 20 százalékát ellenőrizte, amivel piacvezetőnek számított, míg az asztali gépeknél a HP után a második legnagyobb szereplő lett a Dell 18,2 százalékos részesedésével.

A szakember hozzátette: a társaság célja 2012-ben, hogy megtartsa tavaly elért 20 százalék körüli piaci részesedését. Az idén elsősorban az asztali gépek szegmensében erősítenék tovább pozíciójukat, de természetesen a teljes piac egyre nagyobb részét kitevő notebookszegmensben is dobnak piacra új termékeket.

Igen hasonlóak a Sony célkitűzései is: a japán társaság magyarországi piaci részesedésének további növelését várja szintén csütörtökön bemutatott új Vaio termékcsaládjától – mondta a Világgazdaságnak Várnagy Enikő termékmenedzser. A társaság amellett, hogy piacra dobta első ultrabookját, egy külön a vállalati szférának szánt, és egy elsősorban a lakossági fogyasztóknak kínált laptoppal is jelentkezik, ami azt jelenti, hogy a cég minden szegmenst igyekszik lefedni.

Rab Sándor, a Sony Europe magyarországi fióktelepének vezetője a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján elmondta: a japán gyártó a teljes hazai szórakoztatóelektronikai piacon jelenleg – 12–13 százalékos részesedésével – a harmadik számú szereplő két dél-koreai konkurense, az LG és a Samsung után. A cég Vaio termékei azonban a cégvezető tájékoztatása szerint a legnagyobb elektronikai áruházakban vagy piacvezetőnek számítanak, vagy a második legkeresettebbek kategóriájukban.

Várnagy Enikő hozzátette: a Sony számára részesedése szempontjából kedvező, hogy a hazai notebookpiac ugyan darabszámban nagyjából 15 százalékkal szűkülhet idén, értékben azonban ennél jóval kisebb mértékű lehet a visszaesés. Mindez ugyanis azt jelenti, hogy a magasabb árkategóriájú laptopok kereslete kisebb mértékben csökken, márpedig a Sony termékei egyértelműen ebbe a körbe sorolhatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.