A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) úgy látja, hogy a 2012-re elfogadott adójogszabályok összességében segítik a gépjármű-kereskedelem lassú kilábalását, amelynek azonban gátat szabhat a gyenge forint. Az MGE feltételezése szerint a piac növekedését a januárra áthozott forgalomba helyezések mellett a céges piac élénkülése (amelyet a bérlet áfavisszaigényelhetősége és a már régebben időszerű flottacserék lebonyolításának megindulása is motivál), valamint a magánvevők lassú visszatérése generálja. „A magánvevők visszatérése olyan lassú, hogy szabad szemmel nem is látható” – mondta fanyar humorral az egyik több márkát forgalmazó kereskedő a Világgazdaságnak, míg egy másik a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége adatait idézte, amely szerint a forgalomba helyezett személyautók 15–20 százaléka továbbra is virtuális, vagyis valójában reexport. A kereskedők napokon belül ki is vonják a forgalomból a járművet és külföldön eladják. Ha ugyanis a kereskedő egy hónapon belül kivonatja a forgalomból és eladja, még cégautóadót sem kell fizetnie, az export után pedig visszaigényelheti az áfát. Az is bevett gyakorlat, hogy nálunk is működő autókölcsönző hálózatok itt vásárolnak be, és az átvett kocsik 80–90 százalékát kiviszik az országból.
Az MGE ugyanakkor „óvatos örömmel” látja az emelkedést mutató trendet, hiszen a forgalomba helyezések száma hónapról hónapra jelentősen meghaladja az elmúlt év azonos időszakában elértet. Ezért az egyesület úgy véli, hogy az év végére a piac növekedése nem csupán meghaladja az elmúlt évi szintet, hanem hozza az előre jelzett 10–15 százalékos növekedést is. Bár az is igaz, hogy a volumen még így is alatta marad annak, ami a még megmaradt autókereskedők talpon maradásához elegendő lenne. Márkakereskedői vélemények szerint ugyanis ma még túl sok az értékesítési pont a forgalomhoz képest.
További részletek: vg.hu/autopiac
A nagyhaszonjármű-piac a tavalyi jelentős növekedés, illetve a márciusi kisebb lassulás után az elmúlt három hónapban ismét jelentős, júniusban például 61 százalékos emelkedést mutatott. Ez azt jelenti, hogy ez a szegmens a várakozások feletti teljesítményt ért eddig el 2012-ben, ami – az MGE véleménye szerint – elsősorban a magyar fuvarozók sikeres külföldi szerepvállalásának köszönhető.
A nagyhaszonjármű-piac a tavalyi jelentős növekedés, illetve a márciusi kisebb lassulás után az elmúlt három hónapban ismét jelentős, júniusban például 61 százalékos emelkedést mutatott. Ez azt jelenti, hogy ez a szegmens a várakozások feletti teljesítményt ért eddig el 2012-ben, ami – az MGE véleménye szerint – elsősorban a magyar fuvarozók sikeres külföldi szerepvállalásának köszönhető.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.