A Forma–1 Magyar Nagydíjáig kellett elkészülni az M0-s körgyűrű M1/M7-es és M6-os autópályák közti szakaszának kibővítésével, és egy nappal az első szabadedzés előtt át is adták a kétszer háromsávosra bővített pályaszakaszt. A bővítésnek megvolt az ára: kilométerenként átlagosan 1,6 milliárd forintba került a beruházás. Ám ez csak töredéke annak, amennyiből bővítik a körgyűrűt: a teljes déli szakaszt a mostani tervek és szerződések szerint mintegy 58 milliárd forintból készítenék el.
A költségek jelentős részét nem az állam vállalta magára, 85 százalékban európai uniós forrásokból finanszírozták – mondta el lapunk kérdésére Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. A körgyűrű építése tovább folytatódik az ideinél előreláthatóan jóval nagyobb kiadásokkal, a magyarországi útépítéseknél jól ismert cégek részvételével.
A legnagyobb falat a Közgép, a Strabag, a Magyar Aszfalt, a Colas és az A-Híd Építő konzorciumáé, ők az M6-os autópálya és az 51-es főút közti szakaszt készíthetik el, benne a Duna két ága fölött egy-egy híddal, összesen 11 kilométeren közel 35 milliárd forintért.
A pesti oldalon, az 51-es út és az M5-ös autópálya közt pedig az Euroaszfalt vezette EMWL Konzorcium bővítheti az utat, közel 10 milliárdért.
Az évtizedek óta 108 kilométeresre tervezett körgyűrűből mintegy 85 kilométer már készen áll, ám hírhedt baleset-veszélyessége mellett – mely ellen az újabb fejlesztésekkel már többet próbálnak tenni – a kihasználtságát is sok kritika éri. Addig valóban nehéz ellátni a fő funkcióját – a főváros elkerülését – amíg nem ér körbe, márpedig arról mindenki lemondott, hogy a nyugati szakasz ebben az évtizedben elkészüljön.
Mint Loppert kérdésünkre elmondta:, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt szeretné, ha 2020-ban lehetne közlekedni Szentendre és Budakeszi közt is. A beruházás az előkészítő szakaszban tart. Arra a kérdésünkre, hogy ez konkrétabban mit jelent, Loppert azt válaszolta: vizsgálják, hogyan lehet a leggazdaságosabban megépíteni. Abból a szempontból egyértelműen ez a szakasz a legproblémásabb, hogy a terepviszonyok bonyolultabbá teszik az építkezést, mint a többi részen, igaz, a dombvidék nem jelenthet leküzdhetetlen feladatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.