A korábbi években megfigyelhető volt, hogy a hazai használtautó kínálat szűkülő lehetőségei miatt egyre több autót hoznak be külföldről a magyarországi kereskedők és a magánszemélyek egyaránt. Az elmúlt évben összesen 31.313 gépkocsit importáltak hazánkba, amely azért jelentős, mert ez a mennyiség megközelítette az újautók forgalomba helyezési számát.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján az autók behozatala mellett 2011-ben jelentős mennyiségű használt gépkocsi hagyta el országot. A hivatalosan bejelentett eladások összesítései azt mutatják, hogy a tavalyi év során 9.851 kocsit vittek határon túlra a kereskedők, összességében 7,9 milliárd, átlagosan 882.391 forint értékben. A magyar használtautók legnagyobb felvásárlójának Szerbia és Németország mutatkozott. Az előbbi ország kereskedői inkább az olcsóbb, és korosabb gépkocsikat preferálták, átlagosan a 3-500.000 forintos autókat vittek a délnyugati szomszédunkhoz. Németországból a 2 millió forint feletti kocsikat vásárolták, de előfordult 10 millió forint fölötti tranzakció is.
„A korábbi évek tapasztalataival megegyezően a nagyobb értékű, fiatal használtautókat továbbra is Nyugat-Európába viszik a külföldi vásárlók. Mint látható, a legnagyobb kereslet Németországban mutatkozik ezekre a gépjárművekre, ahová a határon túli kereskedők egy körben akár kamionnyi autót is szállítanak” – mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. „Az ilyen típusú gépkocsikra egyébként itthon is lenne érdeklődő, azonban a nyugati piacokról érkező vásárlók – biztosabb anyagi lehetőségeik miatt – gyorsabban hozzájutnak e modellekhez” – tette hozzá a márkaigazgató.
Az elmúlt esztendőben a legnagyobb kereslet összességében az 1500-2500 köbcentiméteres dízel autókra volt, e kategóriában vitték a legtöbb modellt (5.401 db) külföldre. Kedveltnek számítottak a 1000-1500 cm3-es benzin, illetve benzin\\\\\\\\\\\\\\\\gáz üzemű motorral szerelt kocsik is, amelyből 2.075 darab hagyta el az országot. Az értékesítések során több távoli országba is volt regisztrált eladás, vásároltak Afganisztánból, Líbiából, Paraguayból, Malajziából, Angolából, vagy akár még Nigériából is. A legolcsóbb autókat ez utóbbi országból vásárolták (megközelítőleg, átlagosan 40.000 forint értékben), míg a legdrágábbnak számító, 30 millió forint értéket is meghaladó gépkocsikat Svájcban, és Luxemburgban helyezték újból forgalomba.
„Országszerte megfigyelhető, hogy növekszik az érdeklődés külföldről a használtautók iránt, mivel hazánkban kedvező áron szerezhetőek be az alacsonyabb, illetve magasabb kategóriájú autók egyaránt. Ennek ellenére az országos hálózatunkban kevés az ilyen üzletkötés, mindössze egy-két márkakereskedésünk van, ahol nagyobb forgalmat bonyolítunk külhonba. A magyarországi Weltauto hálózat a 6.000-nél több, tavaly eladott autóból 100-nál kevesebbet értékesített külföldre” – tájékoztatott Horváth Zoltán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.