BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fordulat a kisboltoknál: Másfél évtizedes csökkenés állt meg

Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése – derül ki a Nielsen piackutató friss felméréséből. E szerint 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből az idén, 2011-hez hasonlóan 11 111 működött.

A cenzus azt mutatja: összesen 19 544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon, ez a szám is nagyjából megfelel az egy évvel korábbinak, amikor számuk 19 569 volt.

A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban 89 százalék idén is, tavaly is. Ez a stabilitás eltér a legutóbbi időszaktól, amikor éppen ebben a csatornában évről évre csökkent a boltszám.

A 11 111 kisbolt mellett az 51-200 négyzetméteresekből pedig 6 294 egység működött a felmérés szerint. Lényegében változatlan maradt ez a két boltszám is, az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

A modern bolttípusok közül a hipermarketek száma néggyel bővült, 170-re, éves összehasonlításban. Huszonegy új diszkontnak köszönhetően a csatorna  országszerte 488 egységet számlált az év elején. Ezzel egyidőben szupermarketből héttel kevesebb, 574 lett. Regionálisan legkoncentráltabb a bolthálózat Budapesten és Pest megyében, míg legelaprózottabb az északkeleti megyékben.


Ami az általános élelmiszerüzletek súlyát illet: A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport forgalma 2011. december-2012. május során mintegy 665 milliárd forint, és azon belül továbbra is stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 8, illetve 9 százalékkal. Javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra, féléves összehasonlításban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.