Japán legnagyobb szórakoztató elektronikai vállalata azt tervezi, hogy növeli kutatás-fejlesztési kiadásait. mert a terv szerint a Sony-nál a fejlesztésekkel próbálnak visszatérni a négy egymást követő veszteséges év után, amelyet a televíziós üzletág összeomlása okozott.
„A cég kutatási tevékenységét inkább a fogyasztói igényeknek megfelelően kellene végeznie, és véget kell vetni a befelé fordulásnak” – vallotta meg Shoji Nemoto, a társaság fejlesztési ügyekért felelős alelnöke. A változtatásoknak megfelelően a Sony nem fog habozni akkor, ha külső technológiák megvétele jön majd szóba, többek között az olyan megoldások jöhetnek szóba, amelyeket a mobiltechnológiai részleg hatékonyan tudna használni – fejtette ki a vezető egy mai interjúban.
A Bravia televíziók és a valamikor walkman gyártója már elindította küzdelmét a fogyasztók visszaszerzéséért: a cég többek között az Apple termékeivel úgy kívánja felvenni a harcot, hogy az „almás márkánál” kétszer többet költ fejlesztésre. Az erre fordított összeg az előző pénzügyi évben 5,5 milliárd dollárt tett ki, míg az Apple „csupán” 2,4 milliárdot költött hasonló célokra – állítja a Bloomberg jelentése.
„Az egyik probléma az, hogy a Sony a kutatás-fejlesztésre fordított kiadása nem igazán vezettek új termékek bevezetéséhez, így az értékesítést, valamint a nyereséget sem segítették” – állítja egy elemző a tokiói székhelyű SMBC Nikko Securities-nél. A történtek nem csak a Sony-t jellemzik, az elemző szerint a japán gyártók kutatás-fejlesztési tevékenysége általában nem mondható sikeresnek. A Sony eredményeit a befektetők sem ismerik el: a társaság részvényének értéke 1,7 százalékkal esett a tokiói tőzsdén, azonban ez már nem meglepő az idei évet vizsgálva. A teljes csökkenés az elmúlt közel nyolc hónapban eléri a 35 százalékot.
Bár látható haszna még a korábbi befektetéseknek sincs, a következő időszak még a korábbi költést is felülmúlja: márciusig 6 milliárd dollárt fordítanak fejlesztésre, ami 8,4 százalékkal múlja felül a korábbi értéket. „A Sony kutatás-fejlesztési központja 100 fővel indult, így a több mint 100 felmerült ötletet az év végéig 5 darabra szűkíthetjük le” – mondta a társaság alelnöke. Az elképzelések szerint a majd megvalósítandó ötleteknél használhatják a képalkotó technológiák és szenzorok terén megszerzett tapasztalatot annak érdekében, hogy valami érdekes „kütyüt” hozzanak létre a mobil eszközök terén. A felhasználási területekről szólva a vezető elmondta, hogy a terméket többek között a biztonságtechnika és az orvoslás is használhatja majd.
Az Optiarcot beáldozzák
A Sony bejelentette, hogy decemberben bezárja Blu-ray, DVD és CD meghajtókat gyártó Optiarc üzemét, miután a táblagépek és a netbookok terjedésével egyre kisebb az igény a meghajtók iránt. A Gartner elemzője, Hirojuki Simizu emlékeztet arra, hogy a Sony piacvezetőnek számított, mint a Blu-ray technológia feltalálója, de eközben az üzletág magjának számító DVD-k ára 50 dollár alá csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.