A megkötött ügyletek volumene nem érte el a 2011. évi szintet, bár az év első félévében folyamatos kereslet jelentkezett a bérlők részéről. Az előbérleti szerződéseket, új szerződéseket és bővüléseket is magában foglaló bárbeadások tanúsága szerint az év első felében nőtt a kereslet. Összesen 53.000 négyzetméter ipari ingatlanra írtak alá megállapodást, bár ez a szám tartalmazza egy szolgáltató 11.000 négyzetméter-es bérleménycseréjét is, így a tényleges új szerződések összterülete 42.000 négyzetméter volt, amely nem éri el a 2011 első félévében tapasztalt keresletet.
Az újratárgyalt és meghosszabbított bérleti szerződések összvolumene a korábbi évekhez hasonlóan kétszerese volt az új tranzakciókénak, és 82.000 négyzetméter-t tett ki. Összességében véve a bérleti piacon élénk tevékenység volt tapasztalható. Számos cég keresi a lehetőségeket, de továbbra is óvatosak, így csak néhány ügyletre került sor.
A nettó felszívás negatívan alakult (6.400 négyzetméter körül), a üresedési ráta pedig valamelyest emelkedett, és június végén 21,4 százalék volt. Az első félév végén a piacon összesen 387.000 négyzetméter terület állt kihasználatlanul.
A bérleti díjakkal kapcsolatban a szakember elmondta, hogy az irányárakban a tárgyidőszakban nem volt észrevehető változás: a „big box” jellegű épületek esetében 3,2-4 euró/négyzetméter/hó, a városi logisztikai épületek esetében pedig 4-5 euró/négyzetméter/hó körül mozogtak. Az új ipari ingatlanok/fejlesztések bérleti díja (előbérleti szerződések esetében) eltérhet a fejlesztők/tulajdonosok által a kihasználatlanul álló területekért kért bérleti díjaktól.
Az ipari ingatlanok és telkek esetében az év első felében élénkülés volt tapasztalható. A végfelhasználók részéről a kisebb (1.000-2.000 négyzetméter) ipari épületek és raktárak iránt jelentkezett érdeklődés, illetve a hosszabb távú projektekhez szükséges területek iránt is kezdett mutatkozni kereslet. A gyártó szektor szintén aktívabb volt a tárgyidőszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.