Kijevbe viszont kevesebb mint feleannyiba kerülne jelenleg ugyanebben az időpontban egy Wizz-retúrjegy, mint az eddig konkurens nélkül repülő ukrán Aerosvitnél. Előbbi már 40 ezer forintért fuvarozna oda-vissza, utóbbi 93 ezer forintért tenné meg ugyanezt. „Mióta a Wizz Air elindította diszkontjáratait Kijevbe és Tel-Avivba, mindkét útvonal nagy népszerűségnek örvend mindkét irányba. Ez megerősíti korábbi elképzelésünket, hogy csak a diszkontárak segíthetnek a turizmus növekedésében.
Ez az utazóközönség győzelme, hiszen most olyan helyekre is elutazhatnak a Wizz Air diszkontárainak köszönhetően, amelyeket korábban nem engedhettek meg maguknak” – tudtuk meg a magyar gyökerű légitársaságtól. Kiderült az is: tegnaptól már kedden, csütörtökön és vasárnap repülhetünk Londonba Debrecenből, az eddigi hétfő, szerda és péntek helyett. „Az egész hálózatban cserélődnek szeptemberben a menetrendek, ez érinti a debreceni járatot is, mely ugyanolyan kapacitással, ugyanazzal a járatsűrűséggel szolgálja majd ki is az utasokat” – fogalmazott a légicég.
Sem Ukrajna, sem Izrael nem tartozik Magyarország legfontosabb küldőországai közé. A Magyar Turizmus Zrt.-től származó információink szerint tavaly 117 ezer ukrán vendég 196 ezer éjszakát töltött nálunk, míg 52 ezer izraeli turista 168 ezer éjszakát. Földrajzi adottságok miatt az ukránok nem repülővel, hanem autóval jönnek hozzánk, ezért a Malév-csőd nem is látszik meg az idei első féléves adatokon: 16 százalékkal még nőtt is a vendégéjszakák száma. Az izraeliek azonban három százalékkal kevesebbet aludtak nálunk.
„Égetően fontos gazdasági kérdés volt a Malév repülési jogainak kiosztása. Úgy kalkulálunk, hogy a kijevi, moszkvai, isztambuli és tel-avivi járatok éves szinten kétszázezer utast hozhatnak. Az biztos, hogy a verseny lenyomja majd a jegyárakat” – mondta lapunknak Hardy Mihály. A Budapest Airport kommunikációs igazgatója abban bízik, hogy a Wizz Air a reptér számára szintén nagyon fontos átszálló utasokat is hoz majd. A cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport versenyhelyzetét.
Az első fél évben a járatok száma éves összehasonlításban 23 százalékkal, az utasoké 4 százalékkal esett vissza a Liszt Ferenc repülőtéren. A második negyedévben összesen 19 710 járat érkezett és indult a reptérről, míg egy évvel korábban számuk meghaladta a 25 700-at. Az érkező és induló utasok száma 2,1 millió volt, szemben a tavaly azonos időszaki 2,2 millióval.
A Quaestor idegenforgalmi igazgatója úgy saccolja, hogy évente több 10 ezren utaznak majd a budapest–tel-avivi járaton. Hozzátette: amennyiben igazak az első értesülések, miszerint nagyon sokan tömegesen „csaptak le” a fapados tel-avivi járatára, úgy nem kizárt, hogy a most érezhető érdeklődés még sokáig fennmaradhat – ami a számokban is meg fog látszani.
Szerinte a versenyképes ár fontos szerepet játszhat két olyan ország esetében, amelyek eddig is komoly turisztikai vonzerővel bírtak, és népszerűek voltak az üzleti turisták számára vagy a rokonlátogatások céljából utazóknak.
A Quaestor idegenforgalmi igazgatója úgy saccolja, hogy évente több 10 ezren utaznak majd a budapest–tel-avivi járaton. Hozzátette: amennyiben igazak az első értesülések, miszerint nagyon sokan tömegesen „csaptak le” a fapados tel-avivi járatára, úgy nem kizárt, hogy a most érezhető érdeklődés még sokáig fennmaradhat – ami a számokban is meg fog látszani.
Szerinte a versenyképes ár fontos szerepet játszhat két olyan ország esetében, amelyek eddig is komoly turisztikai vonzerővel bírtak, és népszerűek voltak az üzleti turisták számára vagy a rokonlátogatások céljából utazóknak. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.