"A belső fogyasztás visszaesett Magyarországon, ezért egy ilyen helyzetben a szokásosnál is nagyobb szerepe van annak, hogy felhívjuk a figyelmet arra, ha egy termék valami pluszt képes adni" – ezekkel a szavakkal foglalta össze a Világgazdaságnak a frissen elnyert Magyar Termék Díj jelentőségét Losó József, a Mirelite Mirsa Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az elismerés szerinte hatással lehet a fogyasztásra is, mint fogalmazott, "egy ilyen erkölcsi elismerés segít abban, hogy a vásárlók keressék a termékeket".
Cége egyébként egy kétségtelenül nehezen "marketingesíthető", nem túl látványos termékkel, gyorsfagyasztott vadasmártással nyert, amit egyébként más megmérettetéseken is díjaztak már, Losó szerint "a modern technológia és a hagyományos ízvilág ötvözése" miatt.
Visszafogottabb optimizmussal, de ugyanilyen rutinos marketingesként nyilatkozott a díjról ifjabb Szicsek János, a szintén nyertes Gyümölcsszesz és Likőrüzem Kft. ügyvezetője. "Egyelőre nincs arról tapasztalatunk, hogy egy ilyen elismerés képes-e fellendíteni a keresletet a termék iránt, de az most díjazott Ó-pálinkák a legrégebbi sorozatunkat alkotják, így ez visszaigazolásként szolgál, amely kétségkívül növeli a termék presztizsét” – mondta, majd kis oldalvágást is elhelyezett a zsűrinek: „az elismerést ebben az esetben megelőzte a külföldi érdeklődés, hiszen a sorozatot már Romániában, Szlovákiában, Németországban, Belgiumban és Írországban is forgalmazzák. Más termékekkel pedig jelen vagyunk Oroszországban és Kínában is” – sorolta.
Bencsik János fideszes képviselő, az Országgyűlés Gazdasági és Informatikai Bizottság tagja, az Energetikai Albizottság elnöke a díjátadón azt mondta, "a magyar gazdaság a mennyiségi termelés helyett lassan rátalál a minőségi termelés útjára, hiszen a jelenlegi években egy kulturális értékrendváltás zajlik le ezen a területen".
Hozzátette: a fejlődést a jövőben nem lehet a természeti erőforrások korlátlan felhasználására, a társadalmi erőforrás-megújító intézményrendszer leépülésére, illetve az ország eladósodására alapozni". A képviselő szerint "a minőséget szem előtt tartó termelés jelentheti a magyar gazdaság kitörési pontját".
Bencsik hangsúlyozta: a magyar termelő cégekkel „vissza kell foglalnunk” a belpiac jelentős részét, de fontosnak nevezte az exportot is. A képviselő hozzátette: „nincs értelme a nosztalgiázásnak, a gazdaság sosem lesz már olyan, amilyen volt.”
A Magyar Termék Nagydíj pályázatot idén tizenötödik alkalommal hirdették meg, célja, hogy elismerje a kiváló minőségű magyar termékeket és szolgáltatásokat. A megmérettetésre csaknem háromszáz pályamunka érkezett be, végül 53 vállalkozás 58 terméke, illetve szolgáltatása érdemelte ki a díjat. Magyar Termék Nagydíjak száma az idei díjátadó után összesen 342-re emelkedett. Idén összesen 23 témakörben lehetett pályázatot benyújtani, ezek közül a legnagyobb arányban az élelmiszeripar képviselőit válogatta be a zsúri, ezen a területen tevékenykedik a díjazottak hozzávetőleg 30 százaléka.
A díjazottak Magyarország 17 megyéjét képviselik, a nyertes pályázók 40 százaléka budapesti, 60 százaléka pedig vidéki székhellyel rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.