Az Mfor a 24/7 Wall St. internetes portál alapján ismerteti a tavaly legnagyobb értékvesztést elszenvedett márkákat.
Az elektronika szektorban működő Blackberry 3,9 milliárd dolláros márkaértéke 39 százalékos éves csökkenés eredménye, a jövedelme pedig 25 százalékkal esett. A márka hanyatláshoz egyértelműen a Google androidos telefonjai és az iPhone térnyerése vezetett.
A Goldman Sachs, mint márka egy év alatt 16 százalékot veszített az értékéből, így jelenleg 7,6 milliárd dolláros márkaértékkel bír. Egy év alatt a cég bevétele 23 százalékkal esett. A pénzügyi szektorban működő cég, mint márka hatalmas pofont kapott a válság után.
A Nokia az okostelefon piacán folytatott versenyben jelentősen lemaradt, így nem annyira meglepő, hogy a harmadik legnagyobb értékcsökkenést realizálta az eltelt egy évben: 16 százalékkal mérséklődött a márkaérték és 20,5 százalékos bevételcsökkenést realizált. Így már a márka értéke 21 milliárd dollár.
Az elsősorban pezsgőiről ismertté vált francia Möet & Chandon luxusmárka egy év alatt 13 százalékot veszített értékéből, így 3,8 milliárd dollárra taksálják azt több mint 500 millió dolláros esést követően. A bevételek egyébként 22,4 százalékot csökkentek az eltelt egy év során.
A Yahoo! mint márka egy éves 13 százalékos értékcsökkenés után 3,9 milliárd dollárt ér, ezzel párhuzamosan pedig a bevételei is 10,6 százalékkal estek vissza. Az elmúlt néhány év egyébként meglehetősen gyengén alakult a cég számára, hiszen az internetes hirdetési piaci részesedéséből jelentősen vesztett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.