Úgy fest, egy darabig még folytatódik az amerikai-kínai csata a globális személyszámítógép (PC) piac vezető pozíciójáért. Bár a második negyedéves adatokat követően szakértők többsége úgy vélekedett, hogy a Lenovo a július és szeptember közötti három hónapban már egyértelműen piacvezető lesz, s letaszítja a trónról az immár közel hét éve uralkodó Hewlett-Packardot, az előzetes, harmadik negyedéves adatok szerint azonban egyelőre nem egyértelmű a kínai cég piacvezető pozíciója.
Egészen pontosan a helyzet úgy áll, hogy a két legnagyobb piackutató két különböző céget hozott ki az első helyre. A Gartner adatai alapján a Lenovo az elmúlt három hónapban világszerte 13,77 millió számítógépet értékesített, tizedével többet, mint 2011 hasonló időszakában, s ez elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a kínai vállalat átvegye a vezető pozíciót nagy konkurensétől. A Gartner szerint egyébként a HP 13,55 millió készüléken adott túl, így piaci részesedése 0,2 százalékponttal maradt el a Lenovóétól. Az IDC-nél ugyanakkor épp ennyivel még mindig az amerikai vállalat vezet. Abban utóbbi piackutató is egyet ért konkurensével, hogy a Lenovo jelenleg a globális piac 15,7 százalékát ellenőrzi, náluk azonban a HP részesedése nem 15,5, hanem 15,9 százalék, mivel felmérésükből az látszik, hogy a kaliforniai cég még a harmadik negyedévben is majd 14 millió személyi számítógépet adott el.
A két piackutató adatai közötti különbség az eltérő módszertannal, illetve meghatározásokkal magyarázható: a Gartner és az IDC máshogy határozza meg a PC fogalmát, és az eladásokat is eltérően értelmezik.
Abban ugyanakkor mindkét vállalat egyetért, hogy a trendek alapján egyértelműnek tűnik: 2013-ban már a Lenovo fogja uralni a globális számítógéppiacot. Miközben ugyanis a kínai társaság tizedével növelte értékesítését az elmúlt negyedévben, a legnagyobb konkurensek mindegyike jelentős visszaesésről adott számot: a HP forgalma hatodával, a harmadik helyen álló Dellé pedig hetedével esett, s még a világ negyedikszámú PC-gyártója, az Acer is 10 százalék környéki forgalomcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni.
Ráadásul a Lenovo már korántsem kizárólag a gyorsan fejlődő kínai piacon képes növekedni, a társaság az elmúlt negyedévben hazai pályán is megverte legnagyobb konkurenseit. Bár az ázsiai vállalat a Gartner adatai szerint az Egyesült Államokban még csak a negyedik helyen áll a HP, a Dell és az Apple mögött, az előző három hónapban a piac hat legnagyobb szereplője közül kizárólag a Lenovo tudta növelni eladásait, amely így rendkívül gyorsan zárkózik fel a konkurensekre. Sokat mondó adat, hogy még a második legjobb teljesítményt nyújtó Apple forgalma is 6,1 százalékkal esett.
A Lenovo a feltörekvő országokban és Európában is egyre erősebb, a Közel-Keleten például egy év alatt másfélszeresére növelte piaci részesedését. A cég számára – ahogy ezt korábban Ivan Bozev, a vállalat regionális igazgatója a Világgazdaságnak jelezte – a magyar piac is kiemelkedően fontos, itthon azonban a társaság egyelőre csak a negyedik-ötödik helyen áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.