Erős negyedévről számolt be csütörtökön közzétett gyorsjelentésében a kínai Lenovo. A vállalat július és szeptember közötti három hónapban 8,67 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami nem csak az egy esztendővel korábbinál magasabb 11 százalékkal, de a 20 millió dollárral alacsonyabb elemzői konszenzust is meghaladja. A forgalomnál is nagyobb mértékben emelkedett ugyanakkor a cég nyeresége: az adózott profit 162 millióra rúgott a vizsgált időszakban szemben a tavalyi 142 millióval, és a Bloomberg 13 szakértő megkérdezésével összeállított 158 milliós konszenzusával.
A kínai vállalat egyébként a Gartner adatai szerint a harmadik negyedévben már a világ legnagyobb személyi számítógép-gyártója (PC) volt. A piackutató néhány hete arról számolt be, hogy a Lenovo, amely 2005-ben vásárolta meg az IBM PC-üzletágát, a július és szeptember közötti három hónapban 13,77 millió számítógépet értékesített, tizedével többet, mint 2011 hasonló időszakában, s ez elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy átvegye a vezető pozíciót nagy konkurensétől, a szektorban közel hét éve uralkodó Hewlett-Packardtól.
Más kérdés, hogy a másik nagy ágazattal foglalkozó piackutató az IDC szerint egyelőre nem került sor az előzésre, náluk ugyanis még a harmadik negyedévben is a HP vezetett egy hajszállal. Az elmúlt hónapok tendenciái alapján ugyanakkor az IDC-nél is biztosra veszik, hogy idővel átveszi a piacvezető pozíciót a kínai társaság.
A Lenovo ugyanakkor most már nem csak a PC-szegmensre koncentrált, a cégvezetésnek nem titkolt szándéka, hogy az okostelefon és a táblagéppiacon is megerősítsék a céget. Szakértők szerint a személyi számítógép szegmensben elfoglalt pozíció ehhez megteremti a kellő alapot, hiszen az üzletág bevételeit a vállalat felhasználhatja arra, hogy más szegmensekre is kiterjessze tevékenységét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.