Az Ernst & Young kutatása szerint az euróövezeti válság és a világgazdasági növekedés ütemének csökkenése nem vetette vissza a német fogyasztók vásárlókedvét, a legtöbben úgy tervezik, hogy többet költenek karácsonyi ajándékokra, mint tavaly.
A 82 milliós országban fejenként átlagosan 230 eurót fordíthatnak ajándékokra az idén, ami 17 euróval - 7 százalékkal - meghaladja az egy évvel korábbit. A legtöbb pénzt könyvekre, ruhákra és ajándékutalványokra költik majd a tervek szerint.
Jó karácsonyi szezont jelez a Gfk piackutató cég legutóbbi felmérése is, amely szerint a fogyasztói hangulat több mint öt éves csúcsra emelkedett a novemberi várakozásokat tükröző mutató alapján. Az index 6,3 pontra nőtt az októberi 6,1 pontról, a vásárlási hajlandóságot mérő almutató pedig 33,1 pontról 33,9 pontra emelkedett.
A legutóbbi, szeptemberi adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom 1,5 százalékkal nőtt az egy hónappal korábbihoz képest, az augusztusi 0,3 százalékos havi szintű növekedés után. Elemzők azért kísérik különös figyelemmel a német kiskereskedelmi forgalom alakulását, mert - a világgazdasági növekedés ütemének mérséklődése és a német kivitel ebből fakadó lassulása közepette - sokan azt várják, hogy a belső fogyasztás bővülése tarthatja lendületben a német gazdaságot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.