A Japán és az EU közti szabadkereskedelmi megállapodás következtében az unió lebontaná a jelenlegi 10 százalékos vámtarifát, amely révén a japán gyártók évente 1,2 milliárd dollárt, autónként pedig 1500 dollárt takaríthatnak meg – állítja az ACEA-főtitkár, aki szerint emiatt nagyobb számban érkezhetnek a japán kocsik Európába. Így az EU autógyártása jelentősen csökkenhet, ami állások megszűnését eredményezi.
A külföldön készült japán modellekkel együtt tavaly 261 ezerre nőtt az importautók eladása a szigetországban. Ebből 50 269 volt a Nissan, 15 377 a Toyota és 3100 a Suzuki modellje.
Részletek a hétfői Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.