BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Air legyőzte a Ryanairt?

A Wizz Air diszkont légitársasága ma bejelentette, hogy 2012-ben több mint 12 millió utas választotta, ez 12 százalékkal több, mint a tavalyi évben.

A fapados légicég 2012-ben tovább növelte útvonalhálózatát, 203-ról 250-re emelte útvonalai számát, működését újabb országokra terjesztette ki, így most már 29 országba indít járatokat, köztük Grúziába, Izraelbe, Szlovéniába és Svájcba is. Az összesen 80 ezer járat átlagos kihasználtsága 85 százalék felett van. Csak Magyarországról 1,77 millió utas választotta a Wizz Airt.

A légitársaság tavaly vezette be új poggyászszabályzatát, amely arra ösztönzi az utasokat, hogy kisméretű kézipoggyásszal utazzanak. A cégnél úgy kalkulálnak, hogy 2013-ban még az eddiginél is több, 13,5 millió utas választja a légitársaságot. „A magas üzemanyagárak és az emelkedő adók ellenére a Wizz Air tovább növelte a keresletet alacsony árú szolgáltatásai iránt, mintegy 12 százalékkal. Ez az egyik legmagasabb növekedési érték az európai légiközlekedési ágazatban. Folytatjuk tevékenységünk bővítését, 2013-ban újabb piacokra és repterekre terjesztjük ki útvonalhálózatunkat” – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.

A növekedésre minden esély megvan, hiszen január 10-től 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait a Ryanair, mivel a Budapest Airport nem csökkentette díjait. Michael O''Leary, a diszkont légitársaság vezérigazgatója elmondta: az intézkedéssel 10 útvonal szűnik meg, ami hetente több mint 280 járatot érint, és ötről háromra csökken a Budapesten állomásoztatott repülőgépek száma is. „A Hochtief üzemeltetésében lévő repülőtéren megemelték a díjakat, nem voltak hajlandóak jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által ajánlott jövőbeni növekedéshez” – szól az indoklás. A Ryanair budapesti forgalma évente 800 ezer utassal csökkenhet (2 millióról 1,2 millió utasra), ez Michael O''Leary szerint közel 800 reptéri munkahelyet veszélyeztet. Konkrétan megszüntetik a badeni, a birminghami, a bolognai, a düsseldorfi, a krakkói, a lübecki, a malagai, a müncheni, az oslói és a szaloniki járatot. Többségükbe más céggel azért majd el lehet jutni Budapestről. Az útvonalaik száma így 30-ról 20-ra mérséklődik, és a heti járatok száma 280-ról esik 170-re.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.