Leépítheti magyarországi érdekeltségét a Red Bull – értesült a Marketing & Média. A portál szerint az erős árverseny miatt érezhetően megcsappant a kereslet a cég termékei iránt, így piaci részesedésük három százalék alá csökkent, továbbá jelentős népegészségügyi termékadó-fizetési kötelezettsége is lenne a cégnek.
A Red Bull "visszavonulásának" egyik előjele az volt, hogy január elején a Telenor megszüntette a még 2010-ben piacra dobott Red Bull Mobile márkanevű tarifacsomagját. Szintén január elején jelentették be azt is, a marketingvezető távozását és jelzésértékű volt, hogy nem neveztek ki senkit az utódjául.
Az osztrák anyacég 100 százalékos tulajdonában lévő Red Bull Hungaria Kft. 2011-ben 2,69 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami 670 millió forintos csökkenés a korábbi évhez képest, s már 2011-et is veszteséggel zárta a cég. A társaság tavaly Magyarországon 35 főt foglalkoztatott. (Az energiaitalt Ausztriából importálták).
A Red Bull Hungaria Kft. tavalyi árbevételéről nincsenek még információk, de sokat sejtető az egyik konkurens tavaly év végi nyilatkozata. A Bomba márkanevű italok forgalmazójának elmondása szerint ugyanis 2012-ben 15-20 százalékkal esett az energiaital szegmens forgalma. Ráadásul a fogyasztók jelentős része az olcsóbb árkategóriájú energiaitalok felé fordult.
Az értesülés megjelenése után a Red Bull közleményt adott ki. „A piaci pletykákkal ellentétben a Red Bull Hungária Kft. nem vonul ki a magyar piacról, továbbra is aktívan értékesíti termékeit Magyarországon” – közölte a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.