A MSZÉSZ ismerteti: a budapesti szállodák szobafoglaltságban a 26. helyen, a nettó átlag szobaárakat tekintve a 29. helyen végeztek novemberben a vizsgált 31 európai város közül.
A turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság felmérése alapján készült elemzés szerint az év első tizenegy hónapjában a főváros szállodái szobafoglaltságban a 23., a nettó átlag szobaárban a 29., az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevételt (revpar) tekintve pedig a 28. helyet szerezték meg a 31 város közül.
Az országos szállodai teljesítmények alakulásában döntő szerepük volt a budapesti hoteleknek. Míg 2012 január–november között a fővárosi szállodákban a vendégéjszakák száma 12,5 százalékkal, a külföldi vendégéjszakáké pedig 13,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva, addig a vidéki hotelekben a növekedés az összes vendégéjszakánál csak 4,7 százalékos, a külföldieknél csak 6,2 százalékos volt.
A Budapest iránt megnyilvánuló kereslet erős emelkedése ellenére a fővárosi szállodák szobafoglaltsága csupán 2,4 százalékponttal javulva 60,4 százalékra nőtt tavaly január–november között, és az elért bruttó 17 639 forintos átlag szobaár csak 1,3 százalékkal lett magasabb a bázisnál. Ez különösen alacsonynak tekinthető az euró/forint árfolyamának 3,4 százalékos gyengülését, illetve az 5,7 százalékos inflációt is figyelembe véve - mutatott rá az MSZÉSZ.
A szövetség szerint ezek a tendenciák a fővárosi turisztikai piac átrendeződését mutatják, ami a kisebb költőképességű városlátogató turisták arányának növekedését és az üzleti látogatók részarányának csökkenését jelenti.
Tavaly január–november között a magyarországi szállodák összes bruttó szobaárbevétele 126,8 milliárd forint volt, 9,9 százalékkal több az előző évinél, és 7,9 százalékkal múlta felül a 2007. évi szobaárbevételt. Az MSZÉSZ megjegyezi azt is: 2007 és 2012 között a szállodai szobaszám körülbelül 11 százalékkal nőtt, az infláció pedig öt év alatt meghaladta a 30 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.