A napi 75 percnyi mobilhasználattal töltött időből csupán 7 perc 25 másodpercet fordítanak telefonálásra a hazai okostelefon tulajdonosok, ugyanakkor közel 2 és fél perccel több időt, 9 perc 51 másodpercet szánnak Facebookozásra. De a hírek böngészése is kedvelt elfoglaltság, 9 perc 16 másodpercig olvasnak híreket és 2 perc 34 másodpercig használják a Twittert – közölte Nagy Annamária, a Telenor Magyarország Tervezési és Kutatási Osztályának vezetője. Nemcsak a telefonálást, de már az SMS-t is beérte a mobilnet: az adatcsomaggal rendelkezők közül ma már többen kapcsolódnak telefonjukkal az internetre napi rendszerességgel, mint ahányan szöveges üzenetet küldenek – derül ki a Telenor – Ipsos: Mobinauta – Az okostelefon élete című kutatásból.
A legnépszerűbb alkalmazások listáját a kutatás szerint a játékok vezetik: a mobinauták 72 százaléka telepített már ilyen applikációt a telefonjára. Ezeket követik 64 százalékkal a navigációs, 63 százalékkal a kapcsolattartást, valamint 59 százalékkal a zenehallgatást szolgáló alkalmazások. A zenehallgatás egyébként az egyik legnépszerűbb okostelefonos funkció: a mobinauták 61 százaléka legalább hetente, a mobilinternet-előfizetők 27 százaléka pedig naponta hallgat zenét a telefonján.
A felhasználók átlagosan 14 alkalmazást töltenek le okostelefonjaikra. A férfiak aktívabbak ebből a szempontból, ők 18 applikációt telepítenek készülékeikre, míg a hölgyek körében 10 az átlag – mondta el a Telenor mai sajtótájékoztatóján Szilágyi Ákos, az Ipsos Senior Research Manager-e. Az okostelefon-használati szokásokban egyébként jókora eltérés van a két nem között. A férfiak például szívesebben használják hírolvasásra, pénzügyeik intézésére a készüléket, de még vásárlásra is. A hölgyek ugyanakkor a Facebookon erősebbet, másfélszer annyit használják a közösségi oldalt okostelefonjaikról, mint a férfiak.
A felmérésből kiderül, hogy bár a magyar okostelefon-használók 62 százaléka csak 2011 és 2012 között váltott okostelefonra, az adatcsomaggal rendelkezők több mint fele ma már nehezen töltene el egy napot készüléke nélkül. Az okostelefon használók igazi függők, 77 százalékuk éjszakára sem kapcsolja ki a telefont. 57 százalék egy napot sem tudna eltölteni készüléke nélkül. Érdekesség, hogy a tévé hiányát csak 35-40 százalék nem tudná elviselni egy napig.
Az elmúlt években látványosan nőtt az okostelefont használók száma Magyarországon. Az Ipsos adatai szerint jelenleg a felnőtt lakosság 27 százaléka, azaz közel 2,3 millióan rendelkeznek ilyen készülékkel. Az okosmobilok számának robbanásszerű növekedését a Telenornál is tapasztalják, a mobilcég ügyfeleinek kétharmada ma már ilyen típusú telefont választ. A felmérés szerint egyébként tízből öten azért döntenek az okostelefon mellett, mert a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai felkeltik érdeklődésüket. Ugyanakkor az okosmobil beszerzése nem jelenti feltétlenül azt, hogy adatcsomagot is vásárolnak hozzá, mivel a 2012. nyarán készült felmérés során a megkérdezettek mindössze 56 százaléka jelezte, hogy vásárol adatcsomagot készülékéhez.
Az okostelefon-használók, azaz mobinauták száma minden korosztályban növekszik, ám a 30 év alattiak körében a legmagasabb. A tipikus mobinauta olyan fiatal, magas státuszú és magas iskola végzettségű személy, aki gyakrabban olvas, sportol és hallgat zenét, mint a hagyományos telefonok tulajdonosai, valamint az átlagosnál nyitottabb az újdonságokra.
Az okostelefon-használat a mobinauták egész napját végigkíséri. Legtöbbet reggel, mielőtt elindulnának otthonról, ebédszünetben, munkaidő végén és este interneteznek a telefonjukról. Az internetezés, böngészés mellett a telefonálás és a zenehallgatás is minden napszakban a legkedveltebb funkciók közé tartoznak. A reggeli órákban ezeken kívül még a hírolvasás és a játék, délben a Facebook és az emailezés, chat-elés, délután a Facebook és az SMS, este pedig a játék valamint a kapcsolattartást elősegítő funkciók, az email és a chat a legnépszerűbbek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.