Az európai piaci bevezetést követően a tervek szerint a modellt a világ más részeire is exportálni fogják, így a Magyar Suzuki a vállalat globális stratégiája szempontjából a legfontosabb gyártóbázissá válik.
Ugyanakkor hétfő óta már csak egy műszakban dolgozik a Magyar Suzuki. Ebből azonban az európai autópiac mélyrepülése ellenére sem kell messzemenő következtetést levonni, hiszen egyműszakos munkarend átmenetileg novemberben és decemberben is hatályban volt.
"A Magyar Suzuki Zrt. mindig is rugalmasan alakította munkarendjét, így alkalmazkodik a gyorsan változó piaci igényekhez. A csökkenő európai kereslet miatt most egy műszakra váltottunk. Az intézkedés nincs kihatással a dolgozói létszámra, hiszen mindenkire szükségünk van az új modell nyáron kezdődő sorozatgyártásához" – tájékoztatta lapunkat Ruska Viktória, a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője.
A Magyar Suzuki szokásos augusztusi leállása után kezdődik meg Esztergomban az új SX4 sorozatgyártása, így az évi 300 ezres kapacitású gyár termelése a tavalyi 155 ezerről 180 ezer fölé, jövőre pedig még magasabbra emelkedhet. Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója a kormánnyal tavaly novemberben kötött stratégiai megállapodás aláírásán elmondta, az új modell gyártásba állításához szükséges beruházás értéke a 200 millió euró, míg az 1991-es alapítás óta a társaság összes beruházása elérte az 1,3 milliárd eurót.
A Suzuki formatervezői és mérnökei eredetileg a jelenleg forgalomban lévő SX4 utódjának szánták a kocsit, ám a vásárlók részéről a crossover autók iránt Európában és világszerte mind markánsabban megnyilvánuló igényekre reagálva hamarosan rájöttek, hogy "valami nagyobban" kell gondolkodniuk. Bár nagyobb mérete révén az új modell fellép a C szegmensbe, vagyis az alsó-közép kategóriába, továbbra is az „SX4” emblémát viseli.
A Suzuki világpiaci eladásai – különösen a japán és az ASEAN-országok vásárlóinak köszönhetően – az elmúlt évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növekedtek annak ellenére, hogy Európában 13,5 százalékkal 202 ezer darabra csökkent az értékesítési szint
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.