„A válság elhúzódását látva egyre több cég ismeri fel, hogy fundamentális változtatásokat kell végrehajtaniuk ahhoz, hogy életben tudjanak maradni a piacon. A vállalati stratégiák kidolgozásakor alapvető szerepet kell kapnia az innovációnak, nemcsak a termékek és a szolgáltatások szintjén, de az egész üzletmenetre kiterjedően. Az üzleti folyamatok újragondolásával párhuzamosan azonban új kockázatok is megjelennek, amelyek csökkentése és megszüntetése érdekében a vállalatoknak új mechanizmusokat kell kidolgozniuk” – mondta Biró Ferenc, az Ernst & Young partnere.
Az Ernst & Young felmérése alapján a vállalatok számára az árverseny jelenti a legnagyobb kockázatot. Ez jelentős változás az előző évhez képest, amikor ez a tényező csak a negyedik helyen szerepelt a kockázati listán. Az okok között szerepel a piac telítettsége, az internetes kereskedelem előre törése, a magas jövedelmek és bekerülési költségek, valamint az egyes szektorokat érintő szabályozási változások.
Második helyre a költségcsökkentési és nyereségességi elvárásokat sorolták a vállalatvezetők. A válság elmúlt öt évében az egyszerűen megléphető költségcsökkentő lépéseket már megtették a cégek, épp ezért kihívást jelent számukra, hogy hogyan tudnak további racionalizálást végrehajtani a termékeik és szolgáltatásaik minőségének megőrzése mellett. Az akadályt sikerrel leküzdő vállalatok azonban komoly haszonra tehetnek szert: a költségek 1 százalékos csökkentésének és az árbevétel 10 százalékos növelésének az eredményre gyakorolt hatása megegyezik – derül ki az Ernst & Young jelentéséből, amelyben 21 ország több mint hatszáz vállalati vezetőjét kérdezték meg.
Az Ernst & Young listájának harmadik helyén a piaci kockázatok végeztek. Ezek közé tartozik a feltörekvő piacok felemelkedéséből adódó növekvő kockázat, a magas olajár, valamint a pénzpiacok volatilitása – mutat rá a tanulmány.
A vállalatvezetők szerint a negyedik legfontosabb kihívást a makrogazdasági kockázatok jelentik. Ötödik helyre pedig a megfelelő szaktudás hiányát sorolták. Ezt követi a kormányzatok növekvő szerepe az üzleti világban; a szabályozói környezetnek való megfelelés; a hitelválság hatása; az új technológiák; valamint a politikai válságok.
A megkérdezett vállalatvezetők egyértelműen az innovációban látják a legtöbb lehetőséget napjainkban, különösen a feltörekvő országokban. Ennek jól látható jelei is vannak: a cégek négyszer annyit fordítanak kutatás-fejlesztésre ezeken a piacokon, mint a fejlett országokban.
Ehhez kapcsolódóan a lehetőségeket felsoroló lista második helyén épp a feltörekvő országokban tapasztalható keresletbővülés áll. Harmadik helyen pedig a termelékenység javítását célzó befektetések végeztek. Ezt követik az új marketing csatornákban, a stratégia végrehajtásban, az IT-befektetésekben, a befektetői kapcsolatokban, a vállalati felelősségvállalásban, a fenntartható fejlődésben, valamint a globális céges funkciók optimalizálásban rejlő lehetőségek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.